۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۴۲۴۴۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

اسلام خواهی در جهان غرب را به چالش کشانده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حرکات جوامع غربی را ناشی از ترس و وحشت آنان از دین اسلام دانست و گفت: اسلام خواهی در جهان، غرب را به چالش کشانده است و این مسأله سبب نابخردی‌های غرب شده است.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن محکوم کردن توهین مجله فرانسوی به پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: توهین به ساحت مقدس پیامبر خاتم(ص) مسأله سابقه داری است و از آیات قرآن کریم به دست می‌آید که مشرکان هر زمان که در برابر منطق انبیاء الهی هیچ پاسخ درست و قانع کننده‌ای نداشته‌اند به توهین و تمسخر روی آورده‌اند.

 

وی افزود: توهین به انبیا از اول بوده و الان نیز غربی که در برابر حقانیت دین اسلام ناتوان شده است و نمی‌تواند مانع از تابش خورشید اسلام به همه جهان و جهانیان شود اقدام به توهین به مقدسات و از جمله نبی اکرم(ص) می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی حرکات جوامع غربی را ناشی از ترس و وحشت آنان از دین اسلام دانست و گفت: اسلام خواهی در جهان، غرب را به چالش کشانده است و این مسأله سبب نابخردی‌های غرب شده است.

 

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: هیچ مسلمانی در تاریخ به هیچ یک از مقدسات ادیان دیگر توهین نکرده و نمی‌کند اما غرب حتی از توهین کردن به حضرت عیسی(ع) و سایر انبیا هیچ ابایی ندارد.

 

وی با بیان شیوع فساد در جوامع غربی و ساخت فیلم و تصاویری از انبیای الهی که هیچ شباهتی به شخصیت حقیقی آنان ندارند، ادامه داد: آنها با ساخت این فیلم ها سعی دارند که پیامبران الهی را انسان‌هایی ضعیف و ناتوان به جهان معرفی کنند و تصاویری که از زندگانی حضرت عیسی(ع) می‌سازند و پخش می‌کنند گواه بر این ادعا است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به حق آزادی بیان افراد، اظهار داشت: درست است که ما معتقدیم افراد حق آزادی بیان دارند اما این به معنی حق اهانت کردن و یا فحاشی به همدیگر و یا مقدسات هم نیست و اینکه امام خمینی(ره) درباره سلمان رشدی حکم اعدام صادر فرمود و ریختن خون او را مباح اعلام کرد به همین جهت بود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی سکوت در برابر جنایات غرب را حرام عنوان و تصریح کرد: ما مسلمانان باید به گونه‌ای در برابر اهانت‌های غرب به مقدسات بایستیم که دیگر احدی جرات دست درازی کردن به سمت مقدسات‌مان را نداشته باشد.

 

نماز طلب باران پس از توبه و استغفار خوانده شود

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی، خاطر نشان کرد: امسال بارندگی کم بود و ما باید پس از توبه و بازگشت به سمت خداوند منان و استغفار از گناهان خود، دل را صاف کرده و با قلبی پاک نماز بارش باران بخوانیم تا خداوند ضمن آمرزش گناهانمان خیر و رحمت و برکات خود را بر زمین نازل کند.

 

وی افزود: نماز جعفر طیار(ع) یکی از نمازهای پر فیضی است که در دین اسلام سفارش به خواندن آن شده است و ما نباید اجر خواندن آن را از دست دهیم.

 

امام جمعه ارومیه به مسایل اخلاقی اشاره کرد و افزود: در دین مقدس ما رعایت اخلاقیات از هر امری بیشتر مورد توجه قرار گرفته است چرا که انسام با اخلاق درست است که می‌تواند به فرامین الهی عمل کرده و زندگی سعادتمندانه‌ای داشته باشد.

 

وی دامنه تقوا را بسیار گسترده عنوان و تصریح کرد: تقوا تنها به این نیست که نماز بخوانی و روزه بگیری و به حج و زیارات بروی، بلکه تقوی عبارت است از مراقبت از تمام اعمال و رفتار و سکنات خود به نحوی که همه آن‌ها مطابق با خواست و رضایت الهی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: برخی از خانواده‌ها هستند که اختلافات زیادی در بین اعضا آن وجود دارد به حدی که با هم به مدت چند ماه قهر هستند و رابطه درستی با هم ندارند، چنین خانواده‌هایی دقت کنند که پیامبرما(ص) فرموده است؛ «هرگاه دو مومن بیشتر از سه روز با هم قهر باشند از امت من نیستند»./936/پ201/ب6

ارسال نظرات