۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۴۲۴۸۲
آیت الله صفایی بوشهری:

در آینده‌ای نزدیک اسلام سراسر گیتی را فرا خواهد گرفت/ مسؤولان دیپلماسی کشور در رفتار با سران غربی تجدیدنظر کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: جهان سلطه می‌خواهد با ایجاد مشکلات گوناگون در جهان اسلام و اجرای طرح اسلام هراسی و با اقداماتی مثل کاریکاتور و توهین و تخریب نور خدا را خاموش کند، اما نور خدا هرگز خاموش نخواهد شد و در آینده‌ای نزدیک اسلام ناب محمدی سراسر گیتی را فرا خواهد گرفت.
آيت‌الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر گفت: پیامبر اسلام(ص) رسولی است که خداوند او را مبعوث کرده که با قرآن دو کار مهم و اساسی یعنی نجات از سقوط در باتلاق ابتذال و انحطاط دنیوی، و هدایت به سمت کمالات و مقامات عالیه انسانی را برای بشریت در آخرین مرحله از حیات انسان انجام دهد.

 

وی افزود: پیامبر اسلام برای همه جهانیان، اعم از مسلمین و مؤمنین، اهل ادیان و حتی برای گناه‌کاران هم رحمت و شفاعت و کمک است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: حضرت محمد(ص) رهبری مبعوث از ناحیه خدا برای مردم است تا آن‌ها را باخدا و دین و علوم الهی آشنا و از حیوانیت و مسائل ابتذالی و جاهلیت نجات دهد.

 

امام‌جمعه بوشهر عنوان کرد: بی‌تردید جامعه‌ای که پیرو رسول خدا نباشد، قطعاً در گمراهی بسیار و آشکار است؛ چراکه سعادت، علم، توسعه، اخلاق، عدالت و ... در پرتو رهروی از راه پیامبر است.

 

وی ادامه داد: خداوند در قرآن پیامبر را نوری الهی خوانده و او را بهترین الگو برای بشر می‌داند و خود خدا و فرشتگانش همواره بر محمد و آلش درود می‌فرستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای همه پیامبران الهی دشمن و مخالفی پیدا شد که جرم آن‌ها جرم الهی یعنی بالاترین جرم و گناه است.

 

وی افزود: در زمان خاتم‌الانبیاء نیز ابوجهل‌ها و ابولهب ها با ایشان مخالفت کردند و بعدازآن در طول تاریخ ادامه داشته و امروز نیز انسان‌هایی که دارای اندیشه‌های انحرافی و سراسر جهالت و ابتذال هستند، نسبت به رسول خدا(ص) توهین می‌کنند.

 

توهین کنندگان به پیامبر اساسا بی دین و به دنبال اجرای اندیشه های آمریکای جنایتکار در منطقه هستند

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: ما در اسلام به تمام انبیاء احترام می‌گذاریم و حتی نام آن بزرگواران را بر فرزندان خود می‌گذاریم؛ اما آن‌ها آن‌قدر منحرف هستند که به پیامبری که پیام‌آور احترام و تربیت نیکو است، توهین می‌کنند و بااین‌حال معلوم می‌شود که آن‌ها اساساً دین ندارند و در مقام فکر و اندیشه آزاداندیش نبوده، بلکه فقط به فکر اجرای اندیشه‌های آمریکای جنایتکار در منطقه هستند.

 

امام‌جمعه بوشهر در خطبه دوم با اشاره به پیام امام خامنه‌ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: مقام معظم رهبری در این پیام همه آنان را به شناخت اسلام ناب محمدی از منبع اصلی خود یعنی قرآن دعوت کرده و از طرفی آنان را از اسلامی دروغین که دشمنان دین خدا طراحی کرده‌اند، بر حذر داشته‌اند.

 

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام، بعد از انقلاب به‌شدت ترسیدند و اسلام‌های مختلفی را برای سلایق گوناگون ایجاد کردند که با ارائه چهره‌ای خشن، تروریستی و سرسپرده غرب از اسلام با تئوری اسلام هراسی، نگذارند که جامعه بشری اسلام نابی را که در ایران تجلی یافته است، بشناسند و مایل به آن شوند و جریانات اخیر با توطئه جهان سلطه و صهیونیسم نیز به همین منظور ایجادشده است.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: جهان سلطه می‌خواهد با ایجاد مشکلات گوناگون در جهان اسلام و اجرای طرح اسلام هراسی و رسول خدا ستیزی، جامعه بشری را علیه اسلام تحریک، و با اقداماتی مثل کاریکاتور و توهین و تخریب نور خدا را خاموش کنند، اما نور خدا هرگز خاموش نخواهد شد و در آینده‌ای نزدیک جهان خواهد دید که اسلام ناب محمدی سراسر گیتی را فرا خواهد گرفت.

 

وی در ادامه گفت: تمام مردم مسلمان و موحد ایران و خصوصاً مردم ولایتمدار و مؤمن استان بوشهر، به‌شدت این توهین‌ها را محکوم می‌کنند.

 

مسؤولان دیپلماسی کشور در رفتار با سران غربی تجدیدنظر کنند

امام‌جمعه بوشهر خطاب به مسؤولان دیپلماسی کشور گفت: توصیه می‌کنیم که ماهیت کشورهای غربی و سران آن‌ها این‌چنین است و جدا در رفتار با این مسؤولان منحرف تجدیدنظر کنید.

 

وی با محکوم کردن حمله جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به سوریه و به شهادت رساندن جمعی از مؤمنان و رزمندگان حزب‌الله بیان داشت: به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم که شما به سمت عملیاتی آمده‌اید که نسبت به سرداران و مستشاران ایران است و اگر این اعمال را ادامه دهید، با مشت محکم رزمندگان ایران روبرو خواهید شد.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری بابیان این‌که مسائل یمن بسیار مهم و تعیین‌کننده است اظهار داشت: این مسائل قطعاً در فضای خاورمیانه تأثیر بسزایی خواهد داشت و با مرگ ملک عبدالله حساس‌تر هم خواهد شد، از این رو به ‌تمامی دول بین‌الملل و کشورهای منطقه توصیه می‌کنیم مسائل یمن را به مردم فهیم و آگاه یمن سپرده و بگذارید آن‌ها خود تصمیم بگیرند که ساختار سیاسی در آن کشور چگونه رقم بخورد.

 

از هیأت دولت انتظار مصوبات مؤثرتری برای استان می رفت

نماینده ولی‌فقیه در استان با تشکر و قدردانی از سفر هیأت دولت به بوشهر گفت: انتظار بود که مصوبات بسیار مؤثرتری برای مردم گران‌قدر و امتحان‌داده در این استان اجرایی شود.

 

وی با اشاره به مسائل مهمی که مسؤولان باید علاوه بر مصوبات دولت آن‌ها را دنبال کنند اظهار داشت: مسأله اشتغال جوانان مهم‌ترین این مسائل است، به خاطر این‌که استان بوشهر که تمام جغرافیای آن دارای استعداد صنعتی و اشتغال بوده و از طرفی قطب انرژی کشور به شمار می‌رود، اما نرخ بیکاری در این استان با نرخ بیکاری در استانی که فاقد چنین استعدادهایی است، برابری می‌کند و این زیبنده استان ما نیست.

 

امام‌جمعه بوشهر بابیان این‌که حتی یک جوان این استان نباید بیکار باشد تأکید کرد: باید با یک برنامه‌ریزی دقیق، علمی و دانش‌بنیان، به جوانان استان آموزش داده شود و یک بانک اطلاعاتی از تحصیل‌کردهای استان تهیه شود.

 

وجود جوانان بیکار و 1300 کلاس تخریبی زیبنده استان بوشهر نیست

وی در ادامه گفت: با توجه به این‌که در آینده‌ای نزدیک دو نیروگاه هسته‌ای در استان احداث می‌شود، بایستی از هم‌اکنون آموزش‌های لازم به جوانان داده شود تا ده هزار نیروی موردنیاز این نیروگاه‌ها از جوانان استان بوشهر باشند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری توسعه حمل‌ونقل ریلی را یک امر مهم برای پیشرفت استان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: دولت بایستی روی مسئله احداث راه‌آهن تصمیم جدی داشته باشد و این خواسته مردم استان است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان در رابطه با توسعه مراکز فرهنگی و ضعف عمران شهری عنوان کرد: استان بوشهر در عرصه درآمدزایی از استان‌های ممتاز کشور و دارای مردمی صبور و گران‌قدر است، اما هنوز حتی از کمترین امکانات مثل یک پارک استاندارد محروم است و داشتن 1300 کلاس تخریبی در استان شایسته و زیبنده مردم و استان نیست و رفع این مشکلات همت همه نهادها را می‌طلبد./846/پ203/ب6

ارسال نظرات