۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۴۲۴۹۵
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

سفر وزیر امور خارجه به فرانسه اقدامی غیرحکیمانه و به دور از سیاست بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این‌که نباید دین را فدای سیاست کرد، گفت: سفر وزیر امور خارجه به فرانسه، با وجود اهانت به پیامبر اسلام(ص) امری غیر حکیمانه و غیر سیاست مدارانه بود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که توهین به پیامبر اسلام مسأله تازه‌ای نیست و سابقه دار بوده، اظهار داشت: این امر در طول تاریخ و به اشکال مختلف از سوی دشمنان صورت گرفته است.


وی با تأکید بر این که پیامبر(ص) ویژگی‌های برجسته و معارف فراوانی را از سوی خداوند به بشر عرضه کردند، گفت: دشمنانی که به دنیا و مادیات دل خوش کرده‌اند نمی‌توانند وجود پیامبر رحمت و این معارف بلند را تحمل کنند، ‌بنابراین اسلام و معارف آن را معارض با منافع خود دیده و در هر زمان و به هر شکلی در مقابل اسلام می‌ایستند.

 

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: دشمنان به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام در منظر جهانیان هستند تا به خیال باطل خود بتوانند جلوی رشد و جهانی شدن آنرا بگیرند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام نقش مسلمانان در خنثی کردن توطئه‌‌های دشمنان را مهم خواند و ابراز کرد: مسلمانان باید نقش خود را در قبال اسلام و حمایت از ارزش‌های دینی به خوبی ایفا کرده و چهره زیبای اسلام و پیامبر(ص) را با اعمال و تبلیغات شایسته خود ترویج دهند.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اتحاد و همدلی در میان مسلمانان را از راه‌های غلبه بر دسیسه‌های دشمنان ذکر کرد و افزود: وحدت جزء سیاست‌های انقلاب اسلامی است و ایران اسلامی همیشه به دنبال ایجاد وحدت در جهان اسلام می‌باشد.


امام جمعه شهرکرد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بدون این‌که مسأله شیعه و سنی برایش مهم باشد به وحدت اسلام توجه دارد و هرجا احساس کند که اسلام در خطر است حضور یافته و از ارزش‌های دینی دفاع می‌کند.


وی در ادامه نقش مسؤولان در قبال توهین دشمنان به مقدسات دینی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مسؤولان در این رابطه گاهی وظیفه خود را خوبی ایفا نکرده و با دیدگاه‌های متفاوتی که دارند در رساندن پیام اسلام موفق عمل نکرده‌اند.


امام جمعه شهرکرد با بیان این‌که گاهی برخی از مسؤولان ما با توجیه این‌که دل مستکبران را باید به دست آورد و یا کاری نکنیم که آنها بدشان بیاید و بر تحریم‌ها و تضییغات بیفزایند،‌ گفت: دلخوش کردن به امدادهای دشمنان و غافل شدن از امدادهای غیبی خدای متعال و ظرفیت‌های عظیم کشور سیاستی غلط است.


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: اگر به ظرفیت‌های خودمان که کم هم نیستند اتکا کرده و از آنها استفاده کنیم نیازی به دلخوش کردن به دشمنان نیست و نگران تحریم‌ها و فشارهای دشمنان نیز نخواهیم بود.


وی بیان کرد: این نگاه متأسفانه گاهی مخدوش می‌شود و برخی از مسؤولان این نگاه عمیق را ندارند و دل به بیگانگان خوش کرده و وظیفه خود را در مقابل استکبار جهانی به درستی انجام نمی‌دهند.


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری سفر وزیر امور خارجه به فرانسه، با وجود اهانت به پیامبر اسلام را امری غیر حکیمانه و غیر سیاست مدارانه از منظر اسلام تلقی کرد و اظهار داشت: این‌که وزیر امور خارجه ما به کشوی که در آن به نام آزادی بیان به وجود نازنین پیامبر اسلام توهین کرده سفر و با مقامات آنها دیدار کند، غیر قابل درک است.


 امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این‌که سیاست ما عین دیانت ما است، ابراز کرد: سیاست ما کاملا از دیانت ما نشأت گرفته و نمی‌توانیم سیاست را خارج از دین ببینیم؛ دفاع از حیثیت نبوی(ص) و ارزش‌های دینی عین دیانت است و نمی‌توان در چنین حوادثی دیانت را فدای سیاست کرد.


وی با بیان این‌که مسؤولان باید نگاه خود را قبل از بیرون و مشکلاتی که آنها ایجاد می‌کنند به درون و ظرفیت‌های مقاومت در جهان اسلام معطوف کنند، گفت: دشمن از مقاومت هراس دارد و نباید خودمان آنرا تضعیف کنیم؛ ما نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن خیال کند از آنها می‌ترسیم./927/ت302/ج

ارسال نظرات