۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۲۴۲۴۹۶
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست با محکوم کردن اهانت به پیامبر:

وزرات خارجه با توجه به اصل عزت، حکمت و مصلحت پاسخ اهانت غربی‌ها را بدهد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دولت و وزارت امور خارجه با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت که مورد تأکید رهبر انقلاب است، پاسخ توهین غربی‌ها به مقدسات و ارزش‌های دینی را بدهند.
حجت الاسلام و المسلمين ابوالقاسم عليدوست

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام از سوی آمریکا،‌ صهیونیسم بین‌الملل و کشورهای زاویه دار با اسلام صورت گرفته است.


وی با تأکید بر این‌که دشمنان با چنین اقداماتی رأس هرم اسلام را هدف قرار داده‌اند،‌ گفت: تحلیل دشمن این است که با بد جلوه دادن و مخدوش کردن چهره پیامبر(ص) می‌توانیم دین اسلام را تضعیف و جزئیات آن را از بین ببریم.


حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست توهین به پیامبر(ص) و ترور در فرانسه را به نفع جریان داعش و تروریسم دانست و ابراز کرد: مردم جهان این گونه تحلیل می‌کنند که جسارت به پیامبر(ص) در نشریه شارلی ابدو سبب عکس العمل داعش شد و این اقدام هر گونه حرکت علیه داعش را زیر سؤال می‌برد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت تبیین و ترویج محاسن پیامبر اسلام تأکید کرد و ابراز داشت: رسالت صاحبان رسانه، تریبون، ائمه جمعه و صداوسیما در این عرصه بسیار مهم است و باید به نحو شایسته‌ای زندگی و اخلاق پیامبر(ص) را به مردم جهان عرضه کنند.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه گاهی خطبا و گویندگان فرع را به جای اصل قرار داده و با بیان مطالب دست دوم و سوم از مسائل اصلی غفلت می‌کنند.


وی با بیان این‌که جریان‌های به وجود آورنده این حوادث و اهانت‌ها باید به صورت مساوی محکوم شوند، افزود: اگر صهیونیسم و غرب را محکوم می‌کنیم باید جریان‌های تکفیری که زائیده تفکر اسلام آمریکایی هستند را نیز محکوم کرده تا این جریان خبیث در حاشیه امن قرار نگیرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین علیدوست ادامه داد:‌ مثلث صهیونیسم،‌ امپریالیسم و وهابیت باید در این گونه موارد به موازات هم محکوم شوند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دولت و وزارت خارجه باید با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت که مورد تأکید رهبر انقلاب است، تصمیم مناسب را در چنین مواردی بگیرند، اظهار داشت: البته جریان‌های داخلی نیز نباید با توجه به اغراض و اختلاف سلیقه‌ها به تسویه حساب‌های حزبی و جناحی بپردازند.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم وحدت و همدلی در کشور را سبب حل مشکلات و عبور از بحران‌ها دانست و گفت: فضای کشور باید آرام باشد تا مسؤولان بتوانند به وظیفه خود عمل کنند./927/ت302/ج

ارسال نظرات