۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۴۲۵۲۸
کارشناس علوم دینی تشریح کرد؛

وظایف والدین در برابر فرزندان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم دینی اهواز به تشریح برخی وظایف والدین در برابر فرزندان اشاره کرد و انتخاب نام مناسب را نخستین وظیفه آنان دانست.
حجت الاسلام عبدالرزاق غرباوي عبادي ، کارشناس علوم ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالرزاق غرباوی عبادی، کارشناس علوم دینی، در ویژه برنامه الاسره و المجتمع که صبح امروز از شبکه الاهواز پخش شد، آموزش رفتار مناسب در خانواده را از برنامه های مهمی که انسان باید آن را در جامعه فرا گیرد برشمرد و عنوان کرد: رفتار خانواده ها در فرهنگ جامعه تأثیر گذار است.

حجت الاسلام غرباوی عبادی ادامه داد: رفتار صحیح خانواده ها سبب رشد و شکوفایی جامعه خواهد شد.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به ضرورت ایجاد بنیادی مستحکم و اساسی در خانواده ها بیان داشت: بنیاد مستحکم خانواده در تربیت صحیح فرزندان تأثیرگذار است.

وی با اشاره به هم راستایی دین اسلام با فطرت آدمی و همچنین جامع بودن آن بر اساس «الیوم اکملت لکم دینکم» تصریح کرد: اسلام در زمینه تکامل بخشی به جامعه اسلامی خودکفا است.

حجت الاسلام غرباوی عبادی با اشاره به این که در دین اسلام برای همه مسلمانان وظایفی وجود دارد، تصریح کرد: خانواده به عنوان مهم ترین بنیاد جامعه، از وظایفی مهمی برخوردار است.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به حدیث امام علی(ع) درباره وظایف پدر بر فرزندان و فرزندان بر پدر عنوان کرد: امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه حقوق پدر بر فرزند را سه مورد عنوان کرده است.

وی انتخاب نام مناسب فرزندان از سوی پدر را نخستین وظیفه پدر بر فرزند برشمرد و بیان داشت: اعتقادات پدر در انتخاب نام برای فرزندان خود تأثیرگذار است.

حجت الاسلام غرباوی عبادی گفت: نام مناسب برای فرزندان در حقیقت نماد و حالت تزیین برای آنها در جامعه است.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به اهمیت انتخاب نام مناسب در اسلام از سوی پدر و مادر تأکید کرد: نام نامناسب سبب حقارت فرزند در هنگام صدا زدن آن می شود.

وی بهبود ادب و اخلاق فرزندان را دومین وظیفه پدر و مادر نسبت به فرزندان خود دانست و افزود: پدر و مادر باید نسبت به تربیت اخلاق فرزندان بیشتر از تأمین هزینه های شخصی او توجه کنند.

حجت الاسلام غرباوی عبادی در پایان عنوان کرد: آموزش قرآن آخرین حق پدر و مادر نسبت به فرزندان از دیدگاه امام علی(ع) است./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات