۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۴۲۵۵۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اصلاح باورها و اخلاق جهت رسیدن به سبک زندگی اسلامی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که باید جایگاه سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه مشخص شود، گفت: اصلاح باورها و اخلاق جهت رسیدن به سبک زندگی اسلامی ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز، در همایش سبک زندگی اسلامی ایرانی که در سالن جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد، گفت: پیامبر مکرم اسلام سبک زندگی را طراحی کرد که عمل به آن انسان را به رستگاری و سعادت می رساند.

وی تمدن اسلامی را جامعه ای الگو و نمونه که مورد نظر دین مبین اسلام است دانست و افزود: تحقق تمدن اسلامی موجب پیشرفت جامعه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی سبک زندگی اسلامی را مقدمه ای برای تشکیل تمدن اسلامی بیان کرد و عنوان داشت: تمدن سازی اسلامی نیازمند جنبه ابزاری و متنی است.

وی با تأکید بر این که جایگاه سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه مشخص و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که سبک زندگی اسلامی برپایه ایمان و عمل صالح استوار است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که اصلاح باورها و اخلاق جهت رسیدن به سبک زندگی اسلامی ضروری است، عنوان داشت: ایمان ناظر باورها و عمل ناظر رفتارها است.

وی در ادامه تأکید کرد: باید باورها، اخلاق و رفتار در رسیدن به سبک زندگی اسلامی اصلاح شود؛ چرا که سبک زندگی اسلامی تأمین کننده سعادت دنیا و آخرت است.

در سبک زندگی اسلامی خانواده و اخلاق محور است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به این که غرب بر سه محور فردگرایی، دنیا محوری و مادی گرایی به دنبال از بین بردن سبک زندگی اسلامی است، نقش خانواده را در مقابله با دسیسه های غرب مهم دانست و افزود: در سبک زندگی اسلامی خانواده محور است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که حمایت از نهاد خانواده مهم ترین رویکرد سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: باید به نهاد خانواده توجه ویژه داشته باشیم، تا بتوانیم  به سبک زندگی مورد نظر دست یابیم.

وی عمل به تعالیم قرآن و پیروی از سیره و منش معصومین(ع) را تضمین کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی بیان کرد و عنوان داشت: سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) در رسیدن به سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است.

سبک زندگی اسلامی افراد را در مقابل سبک زندگی غربی ایمن می کند

امام جمعه خرم آباد با بیان این که سبک زندگی اسلامی بر محور خدا باوری، دین، معنویت، خانواده و آخرت گرایی با رعایت اخلاق و روابط اسلامی پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی و ایرانی افراد را در مقابل سبک زندگی غربی ایمن می کند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات