۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۴۲۵۷۳
امام جمعه مبارکه:

معرفی چهره رحمانی دین اسلام اهداف واقعی دشمنان را افشا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر مبارکه اصفهان با بیان این‌که حقوق بشر ابزار در اختیار مستکبران است، گفت: ما باید با معرفی چهره واقعی، ملیح و رئوف دین اسلام، اهداف و چهره واقعی دشمنان را افشا کنیم و نگذاریم دشمنان قدم های بزرگتری بردارند.
دين اسلام

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی، امام جمعه شهر مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان پیرامون هتک حرمت به ساحت پیامبر اعظم(ص) گفت: حوادث دنیا نشان داده که تدین در دنیا رو به رشد است و هویت‌های تشکیل شده از زبان، نژاد، ملیت و مکان در حال از بین رفتن در جامعه هستند و دهکده جهانی تشکیل شده و مرزهای اروپا و آسیا در حال برداشته شدن بوده و هویتی با عنصر مکان در آینده نخواهیم داشت.

 

وی افزود: هویتی که عنصر آن زبان باشد نیز از بین می‌رود چرا که هم اکنون نیز در هر کشوری، ملیت‌ها و زبان‌های مختلفی وجود داشته و با سیستم‌های دورن موبایل هر دستگاه موبایلی مترجم زبان دیگر خواهد بود و به مرور مرزهای زبانی برداشته می‌شود و عنصری که ماندگار بوده و ادامه خواهد داشت، عنصر دین و تدین بوده که مرزهای آن برداشته می‌شود چرا که در نهاد و فطرت انسان‌ها وجود دارد.

 

امام جمعه مبارکه با بیان این که دین مربوط به تشخص‌های عرفی نبوده و در نهاد انسان و فطرت انسانی وجود دارد، تصریح کرد: در بین ادیان الهی آخرین دین، دین پیامبر ما است که مکل تمام ادیان بوده و بدون شک غلبه با این دین خواهد بود کسانی که دنیای خود را به خاطر حاکمیت دین در خطر می بینند بدون شک به میدان آمده و مقاومت می‌کنند.

 

وی با اشاره به مصاحبه خود با یکی از شبکه های خارجی بیان کرد: در زمانی که کاریکاتور کشیده بودند من با یکی از شبکه‌های خارجی مصاحبه‌ای داشته و دلیل کشیدن کاریکاتور را ناشی از جهل ما نسبت به روحیات پیامبر دانستم و ما نمی‌دانیم که این پیامبر که بوده و چه میزان نسبت به ما شفقت و مهربانی داشته و اگر در دنیا بگردیم مهربان تر از پیامبر ما وجود ندارد و کسی که پیامبر را نشناسد احتمال انجام چنین حرکاتی در او وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: البته ممکن است که پیامبر ما را به خوبی شناخته و بدانند که پیامبر ما اگر به دنیا معرفی شود دنیا را تحت سیطره خود قرار داده و شناسایی نسبت به پیامبر عاملی برای درگیری با ایشان می‌شوند و امروز همان بخش توطئه‌ای ماجرا به همین قضیه بر می‌گردد و البته عده‌ای در دنیا نسبت به پیامبر جاهل هستند و چنین جسارت‌هایی را انجام می‌دهند و بخشی نیز برنامه‌ریزی شده است.

 

وی با اشاره به جمله برنارد شاو پیرامون پیامبر اکرم(ص) خاطرنشان کرد: شاو در تحلیل های خود می‌گوید که بزرگترین معجزه پیامبر آخر الزمان این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن در بین بدترین اقوام روی زمین بزرگترین تمدن بشری را پایه گذاری کرد و در ادامه می گوید که اگر این پیامبر امروز بود می توانست با سر انگشت حکت خود تمام مشکلات بشر را حل کند و این فرد ظرفیت پیامبر می‌شناسد.

 

امام جمعه مبارکه افزود: کسی که سلطه‌اش در دنیای امروز با این ظرفیت‌ها مغایرت داشته تصمیم به تخریب وجهه پیامبر می‌گیرد و آنها از عاملی استفاده کرده که اکنون یک سری جاهل را به عنوان نماد دین و دین داری و اسلام به دنیا معرفی کردند.

 

وی بیان کرد: وهابیت، بهاییت و النصره تماما ساخته و پرداخته سرویس‌های اطلاعاتی دشمن‌‌ و مستکبران عالم است که از طرفی چهره زشتی را از اسلام و مسلمین به نمایش گذاشته و از طرف دیگر عامل تفرقه در دنیای اسلام شده وانرژی دنیای اسلام را با درگیری داخلی از بین می‌برند و آنها سر مسلمین را با درگیری داخلی گرم می‌کنند تا از اسرائیل و مستکبران و غاصبان واقعی غافل شده و همزمان در یک پروژه فرهنگی سیاسی تمام اهداف را دنبال می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: آنها عاملی شدند که بعد از مدت‌ها کشور فرانسه که تلاش داشته از سیاست‌های آمریکا فاصله بگیرد را درگیر کرده و اتفاقات سال گذشته در سیدنی استرالیا که تبلیغ شد که کسی که روزی 5 وعده نماز می‌خواند این جنایت را مرتکب شده یا همین دو نفری که نشریه را در فرانسه زدند مکالمات انها را منتشر می‌کنند که الله اکبر گفته و این جنایت را نیز پخش می کنند و استفاده حداکثری از کارهای خود‌ساخته خود برای کوبیدن دین می‌کنند.

 

وی در پاسخ به اینکه وظیفه امروز ما در مقابله با این حرکات چیست، گفت: باید با وحدت دنیای اسلام و رفتن به طرف عقلانیت و حذف گروه های سلفی از بدنه اسلام و مسلمین از نظر داخلی خود را کنترل و اصلاح کرده از طرف دیگر با تمام قوا از منطق دین در کشورهای دیگر دفاع کنیم.

 

امام جمعه مبارکه با با بیان اینکه امروز کسی حق ندارد در فرانسه علیه هلوکاست مطلب بنویسد، تصریح کرد: اما به راحتی پیامبر اسلام را مورد اهانت قرار می دهد و اتفاقات نشان می دهد که دم از آزادی بیان شعاری بیش نبوده و بدترین رفتار با بشر همین افراد داشتند.

 

وی ادامه داد: آنها صحبت از کنترل انرژی اتمی ما دارند اما خود آنها نخستین و آخرین کشور استفاده کننده از بمب اتم در دنیا هستند و از طرفی کارخانه‌داری را به دلیل اینکه پرنده‌ای در اگزوز کارخانه افتاده و سوخته جریمه می کنند و از طرف دیگر مسلمانان را در بوسنی به سیخ کشیده و کباب می کنند و کسی حرف نمی زند.

 

حجت‌الاسلام محمدی تأکید کرد: حقوق بشر ابزار در اختیار مستکبران است و ما باید چهره آنها را افشا کنیم و چهره ملیح و رئوف دین را معرفی کرده و محکم در برابر این رفتارها بایستیم تا قدم های بزرگتری برندارند./939/ت302/ب6

ارسال نظرات