۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۴۲۵۷۸

خانه مطبوعات آذربایجان شرقی اهانت به ساحت پیامبر اسلام را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با صدور بیانیه ای اقدام موهن نشریه فرانسوی در توهین به ساحت مقدس پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) را محکوم کرد.
حضرت محمد(ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با صدور بیانیه ای اقدام موهن نشریه فرانسوی در توهین به ساحت مقدس پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) را محکوم و اظهار کرده است: حرکت شرم آور و دین ستیز نشریه فرانسوی در بازنشر کاریکاتور موهن علیه رسول مهر و رحمت، پیامبر اعظم قلوب آزادگان جهان و موحدان و متدینان به ویژه مسلمانان عالم را جریحه دار کرد.

 

این بیانیه می افزاید: سران کشورهای استعمارگر که حیات شان را در گرو استواری اراده نادانی و جهل مردمانشان می دانند، برای جلوگیری از متزلزل شدن پایه های امپریالیستی خود، پروژه اسلام هراسی را کلید زده اند.

 

این بیانیه یادآور شده است: دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) از هر دست آویزی از جمله راه اندازی گروهک های تروریستی همچون داعش و تصویب قوانین ضد آزادی به منع حجاب و جلوگیری از گسترش مساجد در شهرهای اروپا یا ترور رهبران گروه های مقاومت اسلامی یا حرکت اخیر آنان در راه اندازی غائله کشتار شارلی ابدو برای دور ماندن مردمان آن دیار از حق و حقیقت و معرفی اسلام جعلی که نماینده آن، تفکر طالبان و داعش است، به عنوان اسلام اصیل استفاده می کنند.

 

در این بیانیه تأکید شده است: در برهه حساس کنونی، حفظ بصیرت انقلابی و اتحاد مسلمانان جهان، یک بار دیگر توطئه دشمنان اسلام را در این طرح شکست خورده هویدا و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا بسیاری از واقعیت ها را برای آنان اشکار خواهد کرد.

 

در این بیانیه اظهار شده است: برای همه اصحاب مطبوعات و قلم در جمهوری اسلامی، این یک اصل مسلم است که توهین به همه ادیان توحیدی محکوم و مطرود بوده و نتیجه ای جز افزایش تنش و افراط گرایی در لایه های مختلف و اشکال گوناگون ندارد.

 

خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با ابراز تأسف از حوادث تروریستی روی داده، اقدام مزورانه و تحریک آمیز نشریه شارلی ابدو در توهین دوباره به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم و از اندیشمندان، روزنامه نگاران و دانشگاهیان خواسته است با هوشیاری و زمان شناسی، نسبت به محکومیت این اقدامات و تبیین دقیق پشت صحنه آنها اقدام و خطر گسترش افراط گرایی را به سهم خود کاهش دهند./935/د102/ب4

ارسال نظرات