۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۴۲۵۹۵
رییس حفاظت اطلاعات کشور:

دستگاه قضا عزم جدی برای برخورد با تخلفات شرکت‌های اقتصادی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه با بیان این که برخورد با تخلفات شرکت‌های اقتصادی وظیفه دادستانی است و اجماع بسیار خوبی در دستگاه قضایی در این زمینه وجود دارد، گفت: دستگاه قضا همواره سعی دارد با برخورد قاطع با جرائم و مفاسد اقتصادی امنیت جامعه را در راستای کسب و کار سالم تأمین کند.
قوه قضائيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، رییس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه ظهر امروز در بازدید از اداره کل بازرسی خراسان رضوی اظهار کرد: برخورد با تخلفات شرکت‌های اقتصادی وظیفه دادستانی است و اجماع بسیار خوبی در دستگاه قضایی برای برخورد با تخلفات احتمالی شرکت‌های اقتصادی وجود دارد.

 

 

 وی در ادامه با تأکید بر فراهم سازی امنیت اقتصادی در کشور افزود: دستگاه قضا همواره سعی بر این داشته تا با برخورد قاطع با جرائم و مفاسد اقتصادی امنیت جامعه را تامین و رضایت مردم را کسب کند.

 

 حجت الاسلام خطیب با بیان این که حفاظت اطلاعات قوه قضاییه همواره حامی سلامت و صیانت از دستگاه قضایی در انجام وظایف و ماموریت‌های محوله است، تصریح کرد: همیشه افرادی هستند که به دنبال سوءاستفاده و لطمه زدن به قوانین را دارند.

 

 وی با بیان این که برخی تلاش می‌کنند تا به هر نحوی با اعمال نفوذ در دستگاه قضایی به اهداف خود برسند که رصد و برخورد با این معضل وظیفه حفاظت اطلاعات است، بیان کرد: در این راستا برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده اشخاص مراقبت و هوشیاری نیاز است.  

 

حجت‌الاسلام علی مظفری، مدیرکل دادگستری خراسان رضوی نیز در ادامه از دولت و قوه قضاییه خواست با حمایت از اداره کل بازرسی استان از نظر تامین نیرو و تجهیزات مورد نیاز این اداره را در انجام وظایف محوله و رسیدگی قوی و موثر به پرونده‌های وارده حمایت کنند.

 

 وی با بیان این که اگر کارکنان و مدیران ادارات و سازمان‌های مختلف به وظایف خود درست عمل کنند، بخش عمده‌ای از پرونده‌ها در دستگاه قضا کاهش می‌یابد، اظهار کرد: در صورتی که اداره بازرسی به اهداف خود در رسیدگی به پرونده‌های قضایی به طور کامل برسد، پرونده‌ها در محاکم قضایی و دادگستری استان کاهش پیدا می‌کند.

 

حجت‌‌الاسلام حسن درویشان، مدیرکل بازرسی خراسان رضوی نیز در ادامه به بیان گزارش عملکرد در ده ماهه اخیر پرداخت و تصریح کرد: در این مدت106 گزارش به دستگاه قضا ارسال شده که 601 درصد از این گزارش‌ها ثمربخش بوده است و بالغ بر هزار و 300 مورد نظارت بر مناقصات و مزایده‌ها وجود داشته که به 790 مورد تذکر و 113 مورد پیشنهاد لغو و تجدید منجر شده است.

 

لازم به ذکر است رییس حفاظت اطلاعات کشور همچنین از دادگستری ها و زندان مرکزی مشهد بازرسی کرد./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات