۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۶۰۰
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

غربی‌ها با اسلام هراسی، جلوی رسیدن جوانان به اسلام ناب را می‌گیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان این‌که دولت های غربی می خواهند اسلام را به ‌عنوان یک دین خشن در دنیا معرفی کنند، گفت: دشمنان به واسطه اختلافات مذهبی می‌خواهند مانع دید جوانان غربی نسبت به اسلام شوند و نگذارند آن‌ها اسلام ناب محمدی را دریابند.
حجت‌الاسلام رضا خدري، مدير حوزه‌هاي علميه استان بوشهر

حجت‌الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام، گفت: با توجه به اینکه غرب و استکبار به سردمداری صهیونیسم، آمریکا و اسرائیل غاصب پیشرفت‌هایی را در جهان اسلام مشاهده می‌کردند و ازدیاد روزافزون گرایش مردم در غرب به‌سوی اسلام در چند سال اخیر، جریان‌های تکفیری را به وجود آوردند که بتوانند با این کار و با این جریان اهداف خود را پیش ببرند و روند گرایش مردم در غرب به‌سوی اسلام را کندتر و اگر بتوانند آن را متوقف کنند.

 

وی افزود: جریان تکفیری با اعمال بسیار خشن و بی‌رحمانه خود و مسلمان کشی‌هایی که به راه انداخته و جنایت‌هایی که در این چند سال انجام دادند برای غرب نکته مثبتی بوده و برای آن‌ها بسیار قابل سوءاستفاده است.

 

حجت‌الاسلام خدری اظهار داشت: دولت های غربی می خواهند اسلام  را به‌عنوان یک دین خشن در دنیا معرفی کنند و مسلمانان را به جان بیاندازند و به اختلافات مذهبی دامن برنند تا مانع دید جوانان غربی نسبت به اسلام  شوند و نگذارند که آن‌ها اسلام ناب محمدی را به خوبی  بشناسند و اسلام را به‌عنوان دینی خشن که پیروان آن تروریست ها هستند، معرفی کنند.

 

هدف غرب معرفی اسلام به عنوان دین خشن است

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر عنوان کرد: آن‌ها در این راستا متأسفانه با حماقت برخی از افراد و گروه‌های تکفیری که مسقیما از خود غرب دستور می‌گیرند یا اینکه در میدان و صحنه‌ای که غرب فراهم کرده بازی می‌کنند و می‌خواهند این اندیشه را به مردم دنیا مخابره کنند که اسلام دین خشنی است.

 

وی ادامه داد: صهیونیسم‌ها برای تکمیل کار خود نیاز داشتند که پیامبر اسلام و چهره مهربانی و پر عطوفت آن را خشن جلوه دهند و خدشه‌دار کنند و این جنایتکاران را به آن پیامبر منتسب کنند و ازاین‌رو کاریکاتورهایی را در چند سال اخیر تدارک دیدند که سبب جریحه‌دار شدن عواطف مسلمین شد.

 

حجت‌الاسلام خدری تصریح کرد: از طرفی غرب می‌خواست این مخابره را برساند که پیامبر اسلام مظهر خشونت بوده و این‌ها پیروان چنین پیامبری هستند و هدف آن‌ها این است که فرقه‌ها و ادیان مختلف را باهم درگیر کنند.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: نخست‌وزیر انگلیس بعد از این کاریکاتور شارلی ابدو این‌چنین اظهارنظر می‌کند که طبق قوانین کشورهای غربی مسخره کردن ادیان جایز است و این اقدام هم قانونی و فاقد مشکل است.

 

وی افزود: از این سخن برمی‌آید که گویا آن‌ها مایل هستند که مسلمان‌ها هم علیه مسیحیت توهین کنند و کاریکاتور بکشند و برایشان مهم نیست، بلکه می‌خواهند اسلام را با مسیحیت درگیر کنند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

 

حجت‌الاسلام خدری خاطرنشان کرد: آن‌ها وقتی بتوانند جنگ فرقه‌ای و ادیان به راه‌اندازند، نتیجه پرسودی عاید گروه صهیونیستی مسیحی می‌شود.

 

مسیحیان افراطی گرایش به صهیونیسم دارند

 

وی در ادامه گفت: مسیحیان افراطی گرایش به صهیونیسم دارند و صهیونیست‌ها هم نه به‌عنوان یهود، بلکه به‌عنوان افراطیونی هستند زیر سایه یهود که هیچ دینی را قبول ندارند و فقط منافع مادی و دنیوی و تسلط بر دنیا برایشان مهم است.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر اظهار داشت: استکبار و غرب چندین سال است که کاریکاتور را در جو اسلام هراسی و ایران هراسی در دنیا ترویج می‌کنند و در این قضیه هم ابتدا با واقعه تروریستی که به اعتراف خودشان از سوی تکفیری‌هایی که در سوریه هم بوده‌اند آن را انجام دادند، و بهانه‌ای را برای کشیدن کاریکاتور مهیا کردند.

 

وی تصریح کرد: با این جریانات اخیر دنیا خیلی راحت می‌تواند این نتیجه را بگیرد که خود غرب گروه‌های تکفیری و داعش را به راه انداخته، از آن‌ها حمایت می‌کند و آن‌ها را رشد داده است و اکنون همان تروریست‌های تکفیری به کشورهای خودشان برمی‌گردند و وقایع تروریستی را رقم می‌زنند.

 

ماجرای شارلی ابدو همانند حوادث 11 سبتامبر است

 

حجت‌الاسلام خدری عنوان کرد: در نگاهی دیگر به این جریانات مشخص می‌شود که کل این جریان که در قضیه هفته‌نامه شارلی ابدو اتفاق افتاد، مرموز و مشکوک است و طبق شواهدی که خود فرانسوی‌ها هم گفتند، اسرائیل این وقایع تروریستی را رقم می‌زند و چند تکفیری را هم در این بازی قرار می‌دهد که مثل قضیه یازده سپتامبر، اسلام هراسی را در دنیا تشدید و بهانه‌ای برای فشار بیشتر بر مسلمانان و زشت نشان دادن چهره اسلام داشته باشند.

 

وی در خصوص اینکه عده‌ای در کشورهای اسلامی به اختلافات دامن می‌زنند گفت: عده زیادی از دولت‌های اسلامی در کشورهای اسلامی، از نظر تفکر و منافع، مشترک‌المنافع با صهیونیست‌ها هستند و اصل وجودشان با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: آن‌ها حکومتشان به این است که با صهیونیست‌ها همکاری داشته باشند و این‌ها اختلافات را بیشتر دامن می‌زنند تا ایران و جبهه مقاومت را که علیه خودشان می‌دانند، بیشتر تضعیف کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کشورهای مسلمان و مردم مسلمان این‌گونه نیستند و قطعاً اگر فضا برایشان روشن شود، مخالف وحدت نیستند و حتماً همکاری خواهند کرد، همچنان که در این اقدام موهن اخیر نشریه شارلی ابدو، مسلمین بی‌شماری در کشورهای مختلف ابراز انزجار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام خدری در رابطه با رویکرد علمای شیعه و سنی در مقابل حرکت اسلام‌ستیزی غرب بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام برای همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی، ارزشمند و دارای بالاترین مقام است و همگان شاهدند که در رویدادهای اخیر و اخبار جهان اسلام همه مسلمین کنار هم این جنایات و اقدامات هتاکانه را محکوم می‌کنند.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر اظهار داشت: جهان غرب با این اقدامات هدف دیگری هم دارد و به دنبال این است که بداند باوجود اختلافاتی که از سوی گروه‌های تکفیری و داعش ایجادشده است، در مورد عکس‌العمل نسبت به توهین به پیامبر، این اختلافات ادامه خواهند داشت یا اینکه همه مسلمین در این قضیه یکجا و به‌صورت امت واحده عمل می‌کنند./846/ت301/ب4

ارسال نظرات