۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۴۲۶۰۲
نماینده خبرگان رهبری:

ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در جامعه ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که امنیت و سلامت از بزرگترین نعمت های خداوند است، گفت: ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در جامعه ضرورت دارد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار اعضای مجمع خیرین سلامت استان، اظهار داشت: امنیت و سلامت از بزرگترین نعمت های خداوند است که برای کمک به تحقق آن در استان مجمع خیرین سلامت تشکیل شده است.

 


وی با بیان این‌که رسانه ها برای نهادینه شدن فرهنگ سلامت و امنیت غذایی در جامعه تلاش کنند، افزود: این مجمع یک نهاد مردمی است، ولی متأسفانه کارها و اهداف آن در استان نهادینه نشده و باید صدا وسیما و رسانه های مکتوب برای ترویج اهداف این مجمع در بین مردم بیشتر همکاری کنند تا نیازهای سلامتی و درمانی استان برطرف شود.

 


آیت الله مجتهدشبستری با بیان این‌که برای تحقق اهداف و چشم‌انداز فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت آذربایجان‌شرقی نیازمند حمایت خیرین هستیم، گفت: دعوت از خیرین سلامت آذری های خارج از کشور نیز برای تامین هزینه های سلامت استان و جامعه مهم است که باید به این مورد هم توجه کرد.

 


وی ادامه داد: خیرین همان گونه که در حوزه‌های مختلفی همچون مدرسه سازی و مسکن سازی وارد میدان شده و اقدامات خوبی انجام داده اند، در حوزه سلامت نیز تقویت نیروی خیرین سلامت ضروری است؛ با آغاز فعالیت مجمع خیریت سلامت استان، شاهد اقدامات ارزنده در مساعدت به بیماران بی‌بضاعت استان هستیم.

 


نماینده خبرگان رهبری تحقق عدالت درمانی در سراسر کشور را نیازمند عزم جدی دولت و نیات خیرین سلامت دانست و گفت: ظرفیت های بهداشتی درمانی تبریز بسیار ضعیف است و مردم استان به ویژه خیرین سلامت می توانند با احداث چندین کلینیک و مرکز بهداشتی درمانی، ظرفیت های موجود را به نسبت زیادی افزایش دهند.

 


حجت الاسلام رسول مشهوری، عضو هیأت مدیره مجمع خیرین سلامت استان نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد مجمع گفت: برگزاری دو همایش برای خیرین سلامت و تشکیل شورای بانوان خیر سلامت استان با 400 نفر عضو برای اولین بار در کشور از عملکردهای مهم این مجمع است.

 


وی افزود: ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان در شهرک خاوران در زمینی به مساحت هشت هکتار و ساخت ساختمان شیخ الرییس 2 در محوطه بیمارستان طالقانی به همت خیرین استانی و برگزاری همایش خیرین آذری زبان خارج از کشور در اردیبهشت ماه سال آینده در استان از کارهای و اهداف این مجمع است.

 


همچنین محمدحسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با باین این‌که اهداف و کمک خیرین سلامت باید جهت دار و برای تهیه و تجهیز امکانات مورد نیاز در بیمارستان ها باشد، گفت: 50 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز بیمارستان هریس که در زلزله 21 مرداد ماه سال 91 خسارت دیده تخصیص یافته است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات