۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۴۲۶۰۹
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

منطق اسلام حقیقی در نامه اخیر رهبر انقلاب مشهود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خدیوی گفت: اسلام ناب محمدی غیر از آن چیزی است که گروه تکفیری تحت عنوان داعش آن را ساخته و ارائه می کند.
تجمع دانشگاهيان تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریز، امروز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) از سوی نشریه فرانسوی شارلی ابدو مقابل مسجد رسول الله دانشگاه تبریز تجمع اعتراضی برپا کردند و این اقدام مذبوحانه را محکوم کردند.

 


حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های آذربایجان‌شرقی در این تجمع با بیان این‌که توهین به مقدسات اسلامی حرکتی نخ نما شده و توطئه‌ای از سوی استکبار جهانی علیه مسلمانان جهان است، اظهار داشت: دشمنان جهان اسلام بدانند با این حرکت‌ها، اسلام و مسلمانان محبوب‌تر از گذشته خواهند شد.

 


وی خاطرنشان کرد: منطق مسلمانان در مقابله با این حرکت بی‌شرمانه دشمنان اسلام، حرکت در مسیر رهنمودهای ارائه شده در نامه اخیر  رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکا است که سفارش کردند؛ اسلام را با منطق و تحقیق خود بشناسید و نه با تبلیغات دروغین رسانه های غرب.

 


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که اسلام ناب محمدی غیر از آن چیزی است که گروه تکفیری تحت عنوان داعش آن را ساخته و ارائه می کند، گفت: اسلام حقیقی مخالف خشونت، کشتار و جنایت است، پیامبر اسلام نیز منادی صلح، محبت و رحمت بوده‌اند، مسأله مهمی که غرب بویی از آن نبرده است.

 


مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امروز دشمن از نفوذ واقعی اسلام در جهان در هراس است و با ترفندهای مختلف در صدد ضربه زدن به مسلمانان است که مسلمانان و دنیای اسلام با وحدت، همدلی و اتحاد می توانند در مقابل این نقشه های شوم آنان ایستادگی کنند.

 


بنابر این گزارش، شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی چون، ما عاشق محمد(ص) هستیم، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و همچنین با سر دادن شعارهایی مانند لبیک یا محمد و لبیک رحمت العالمین اقدام نشریه  شارلی‌ابدو را محکوم کردند.

 


همچنین دانشگاه تبریز با محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد (ص) بیانیه ای را صادر نموده که در این تجمع قرائت شد؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: توهین به اعتقادات و باورهای دینی و شخصیت های بزرگ الهی گناهی نابخشودنی است، به ویژه اگر این فرد، پیامبر نور و مهربانی، رحمت للعالمین، حضرت محمد(ص) باشد.

 


این بیانیه تصریح کرده است: بشارت پیامبر اکرم(ص) به عنوان خاتم الرسل و دین اسلام به عنوان کامل ترین برنامه هدایت زندگی بشر در کتاب های ادیان الهی پیشین نظیر مسیحیت و یهودیت آمده و قرآن نیز از پیامبران گذشته به عنوان هدایت کنندگان انسان‌ها به نیکی یاد کرده است.

 


همچنین در بخش دیگر این بیانیه تأکید شده است: دانشگاه تبریز اقدام بی شرمانه و دین ستیزانۀ نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در نشر کاریکاتور موهن علیه رسول مهربانی و رحمت را همصدا با تمام مسلمانان، آزادیخواهان و دینداران جهان محکوم کرده و از سازمان ملل و مجامع جهانی می خواهد تا در مقابل هرگونه توهین و اهانت به ادیان توحیدی، عکس‌العملی مناسب نشان دهند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات