۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۴۲۶۴۹

اعلام فراخوان هنر و رسانه ویژه حوزویان خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از فراخوان طلاب علاقه مند به هنر و رسانه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این دوره شناسایی طلاب هنرمند، بازیابی ظرفیت هنری و رسانه ای حوزه علمیه خراسان و ایجاد بستر مناسب جهت تبلیغ تخصصی حوزویان است.
اعلام فراخوان هنر و رسانه ویژه حوزویان خراسان رضوی

مسعود زارعیان، رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از اعلام فراخوان هنر و رسانه خبر داد و گفت: در این راستا از حوزویان علاقمند در عرصه های سینما و تلویزیون، عکاسی، شعر، ادبیات داستانی، خوشنویسی و رسانه های مکتوب ثبت نام به عمل می آید.

 

وی به هدف از این فراخوان اشاره و اظهار کرد: شناسایی طلاب هنرمند و بازیابی ظرفیت هنری و رسانه ای حوزه علمیه خراسان رضوی و بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب ایجاد بستر مناسب جهت تبلیغ تخصصی حوزویان از مهمترین اهداف این فراخوان است.

زارعیان، تشکیل انجمن های ادبی و هنری را از اهداف دیگر این فراخوان عنوان و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر این امر اشاره و تأکید داشتند. ما نیز باید بر آن اهتمام داشته باشیم.

مهاجرت هنرمندان به دلیل عدم حمایت

رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به جلسات شعر رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: مشهد مهد ادب و هنر است و در حوزه های مختلف هنری، اعضای فعالی وجود دارد که مهجور مانده اند و به علت این که حمایت نشده اند، به شهرها دیگر مهاجرت داشته اند. بنابراین در این طرح تلاش شده است که نیروهای فرهیخته و هنرمند در حوزه های علمیه شناسایی کنیم و در جهت اهداف حرکت هماهنگ داشته باشیم تا سودمند تر و تأثیر گذارتر باشند.

وی به دیدگاه رهبرمعظم انقلاب و دیگر مراجع عظام در خصوص عرصه هنر و سینما  اشاره و یادآور شد: این بزرگان آگاه به زمان هستند و تأکید بر حضور پررنگ روحانیت در این عرصه را دارند تا تأثیر فرمانبرداری و راهبری داشته باشند. و دیگر هنرمندان را یاری برسانند تا روحیه دین مداری در عرصه هنر و سینما حاکم شود.

 

زارعیان، به نگرش کلی جامعه و تفکر غالب حوزه علمیه به عرصه هنر و سینما اشاره کرد و افزود: حضور طلبه در این عرصه با حواشی همراه بوده است و با این تفکر که هنر و سینما در شأن حوزویان و جامعه روحانیت نیست و عرصه غربی است که نمی تواند در خدمت اسلام در آید. اما رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع خط روشنی را در این زمینه ارائه دادند.

 

دبیر پنجمین دوره سوگواره فیلم و عکس لحظه های عاشورایی، با بیان این که طلاب برای حضور در این حوزه با دغدغه هایی مواجه بودند، اظهار کرد: گاه دیدگاه های محدود و سطحی نگر در این رابطه وجود داشته است، بنابراین حضور و نگه داشتن طلاب در این عرصه مشکل است. اما با توجه به ظرفیت موجود، در جهت شناسایی، ایجاد انگیزه، فعال سازی آن ها و  پشتیبانی مادی و معنوی آن ها تلاش می کنیم.

 

وی برای پیشتیبانی از این ظرفیت ها اختصاص اعتبارات را نیاز جدی عنوان و اظهار کرد: جهت حمایت از این ظرفیت ها نیاز به توجه مسوؤلین و تخصیص اعتباراتی در این عرصه است.

 

رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، با اشاره به تلاش 6 ساله این اداره در حوزه هنر، ادامه داد: به عنوان پیشگامان در عرصه هنر و رسانه در سطح حوزه علمیه نشان دادیم که تلاش جدی برای تأثیر گذاری در این عرصه داریم و فعالان این عرصه تحصیلات دانشگاهی را در قم گذراندند و 12 جلد کتاب در این حوزه منتشر کردند.

 

ثبت نام در فراخوان

زارعیان، با بیان این که فراخوان در دو سطح انجام می شود، تصریح کرد: این فراخوان  در سطوح نخبگان و مبلغان عرصه تبلیغ هنری و رسانه ای و عموم طلاب علاقه مند به هنر و رسانه اعلام شده است.

 

این مستند ساز، در خصوص ثبت نام در فراخوان گفت: ثبت نام از نیمه دی شروع شده است و تا کنون حدود 300 نفر از طلبه ها ثبت نام کرده اند و داوطلبان تا پایان بهمن فرصت دارند تا با مراجعه به آدرس الکترونیکی www.resalaat.ir فرم فراخوان را  تکمیل و   یا با مراجعه حضوری به نشانی چهارراه خسروی، دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، طبقه سوم، اتاق 304 اقدام به ثبت نام کنند.

 

رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، افزود: مدارک مورد نیاز برای شرکت در این فراخوان یک قطعه عکس پرسنلی و تصویر سوابق هنری و رسانه ای است.

 

برنامه های پیش بینی شده جهت داوطلبان

وی به برنامه های پیش بینی شده اشاره و تصریح کرد: پس از ثبت نام، داوطلبان دسته بندی می شوند و در برنامه هایی در نظر گرفته برای آن ها شرکت خواهند کرد.

 

زارعیان افزود: شرکت در کارگاه های آموزشی با حضور اساتید کشوری، برگزاری نمایشگاه چاپ و نشر آثار اعضای انجمن، ایجاد پرونده های تبلیغی و اعزام مبلغان هنرمند به داخل و خارج از کشور، حضور در جشنواره ها و جریان های هنری با تعامل با هنرمندان، استفاده از برنامه های آموزشی مقدماتی و تکمیلی و استفاده از برنامه های نقد فیلم و نشست های تخصصی از جمله برنامه هایی است که در نظر گرفته شده است.

 

رییس اداره هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، برگزاری هفته فرهنگی را اولین گام عنوان و اظهار کرد: در اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه نمایشگاهی از آثار هنری حوزه های علمیه خراسان رضوی برگزار خواهد شد تا ظرفیت های رسانه ای در این حوزه ها را معرفی کنیم.

 

وی در خصوص زمان برگزاری دوره ها گفت: این دوره ها در بهار سال آینده و به صورت کوتاه مدت برگزار خواهد شد. البته در آینده شرایط آموزش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات