۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۲۴۲۶۶۹
مدیر مؤسسه غدیر پژوهی تهران مطرح کرد؛

بی توجهی مؤسسات غدیر پژوهی به فعالیت های آموزشی/ مسأله غدیر باید در بطن زندگی مردم قرار بگیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه غدیر پژوهی تهران از فعالیت های مقطعی غدیر پژوهی در کشور انتقاد کرد و با تأکید بر نگاه ریشه ای به بحث غدیر، گفت: کار در موضوع غدیر باید مستمر و دائم ادامه داشته باشد.
حجت الاسلام سعيد شاه آبادي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سعید شاه آبادی، مدیر مؤسسه غدیرپژوهی تهران شنبه شب در نخستین کارگاه تخصصی غدیرپژوهی درکانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان گفت: امروز که حکومت جمهوری اسلامی ایران بر پایه غدیر بنا نهاده شده است، ما باید مباحث غدیر را از حالت مقطعی خارج کنیم.

 

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که کار در موضوع غدیر باید دائم و پیوسته باشد و در این زمینه باید متخصص تربیت کرد، گفت: امروز بعد ازگذشت چندین سال از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ما چقدر به این موضوع مهم توجه داشته ایم و چند درصد از فرمایشات معظم له را محقق کرده ایم.

 

حجت الاسلام شاه آبادی یادآورشد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکنون مؤسسات غدیر پژوهی زیادی در سطح کشور تأسیس شده اند اما متأسفانه فعالیت آنها به چند روز قبل از غدیر و چند روز بعد از غدیر منحصر و خلاصه می شود.

 

به گفته وی، مؤسات غدیر پژوهی به جای اجرای چندین برنامه قبل و بعد از عید غدیر و جشن های غدیر، باید غدیر شناسی را در بطن زندگی مردم قرار دهند.

 

مدیر مؤسسه غدیر شناسی تهران گفت: اگر مردم در هفته چند ساعت وقت خود را برای غدیرشناسی هزینه کنند نه تنها غدیر شناسی و امامت شناسی لطمه ای به زندگی آنها وارد نخواهد کرد بلکه سبب دستاوردها و برکات زیادی در زندگی مردم خواهد شد چرا که امامان ما غیور و رئوف هستند و برکات زیادی دارند و جبران می کنند.

 

حجت اسلام شاه آبادی تأکیدکرد: اگر ما برای امامت شناسی وقت بگذاریم، مطمئن باشید امامان، ما بدهکار من و شما نمی مانند و هر اقدامی راکه با هدف شناخت از آنها انجام شود جبران خواهند کرد.

 

وی یکی از مهمترین فعالیت های مؤسسه غدیر شناسی را فراگیرکردن معارف ولایت برای عموم مردم بدون این که لطمه ای به زندگی آنها وارد شود دانست و یاد آورشد: مؤسسات غدیر پژوهی که برای خود تبلیغات دارند تنها به فعالیت روبنایی پرداخته و نسبت به آموزش که زیربنای غدیر پژوهی است بی توجه هستند.

 

حجت الاسلام شاه آبادی در ادامه بر فعالیت مهم آموزشی غدیر پژوهی توسط مؤسسات غدیرپژوهی تأکید کرد و یاد آورشد: فعالیت های آموزشی بی سروصدا، دیر بازده و پرهزینه است و کسی زیاد به آن توجهی ندارد.

 

به گفته وی، متولیان فرهنگی‌کشور نسبت به آموزش بی توجه بوده و بیشتر به دنبال کارهای فرهنگی زود بازده هستند تا کارهای زیربنایی دیر بازده که سال ها باید منتظر خروجی آن باشند.

 

مدیر مؤسسه غدیر پژوهی تهران گفت: خروجی های فعالیت آموزشی غدیرپژوهی نیازمند سال ها انتظار است و بعد از آن نیز خروجی های آموزشی قابل مشاهده نیست و این در حالی است که فعالیت های تبلیغی بلافاصله بروز و ظهور دارد.

 

 حجت الاسلام شاه آبادی با اشاره به این که ما خود را سرگرم کارهای روبنایی کرده و از کارهای زیربنایی غافل شده ایم یاد آورشد: دشمن در عرصه فرهنگی شبانه روز در حال کادر سازی و تربیت نیروی انسانی است اما ما به دنبال فعالیت زود بازده و ویترینی هستیم.

 

شایان ذکر است، نخستین کارگاه تخصصی غدیرپژوهی‹‹ آموزش تخصصی معارف شیعه›› و با هدف پاسخ گویی به شبهات امامت و ولایت براساس منابع معتبر شیعه و اهل تسنن به مدت 30 ساعت در 15 جلسه دو ساعتی توسط فرهنگسرای معراج سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و با همکاری شهرداری کاشان و مؤسسه غدیرپژوهی و سراهای محله کاشان درکانون فرهنگی تربیتی الزهرا(س) کاشان برگزار می شود./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات