۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۷۱۹
امام جمعه مانه و سملقان:

یادواره های شهدا باید معرف ارزش های دفاع مقدس باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مانه و سملقان با تأکید بر توجه به کیفیت برگزاری یادواره های شهدا، گفت: این مراسم ها باید به گونه ای برگزار شوند که معرف ارزش های شهدا و دفاع مقدس باشند.
يادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه (از توابع استان خراسان شمالی) امروز در نشست ستاد یادواره 96 شهید ارتش در این شهرستان، اظهار کرد: شهدا شاهدان زنده نظام و انقلاب بوده و تفسیر عظمت و جایگاه آن ها امری دشوار است.

 

وی افزود: اقتدار، عزت و افتخار امروز نظام اسلامی ثمره خون شهدا است و همین اقتدار جایگاه ایران را در سطح بین المللی ممتاز کرده است به گونه ای که در حال حاضر قدرت های جهان به ناچار با ایران بر سر یک میز مذاکره نشسته و مجبور به پذیرش خواسته های این ملت می شوند.

 

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به این که یادواره 96 شهید ارتش شهرستان مانه و سملقان چهاردهم بهمن ماه جاری و همزمان با دهه فجر برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه یادواره شهدا در واقع به معنای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: ایستادگی و ایثارگری شهدای دفاع مقدس به همه دنیا ثابت کرد که هیچ قدرتی نمی تواند نظر و اراده خود را بر این ملت و نظام تحمیل کند.

 

وی با تأکید بر توجه به کیفیت برگزاری یادواره های شهدا، اظهار کرد: این مراسمات باید به گونه ای برگزار شوند که معرف ارزش های شهدا و دفاع مقدس باشند.

 

حجت الاسلام احمدزاده شهدا را طلایه داران نظام و انقلاب توصیف کرد و گفت: برگزاری یادواره های شهدا در واقع با هدف معرفی ایثارگری و فداکاری و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت صورت می گیرد و می بایست این هدف در برگزاری مراسمات مزبور مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 

وی با بیان این که فرهنگ شهادت در جهان اسلام منشأ بسیاری از مؤفقیت ها و افتخارات است، اضافه کرد: دشمنان از ترویج و تبیین این فرهنگ در بین مسلمانان وحشت دارند به همین دلیل نیز با استفاده از ابزارهای مختلف به آن حمله می کنند.

 

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به حربه اسلام هراسی که از سوی دشمنان به صورت ویژه پیگیری می شود، افزود: هدف دشمنان از دست زدن به این توطئه ها مقابله با گسترش اسلام و ارزش های دینی از جمله ایثار و شهادت است.

 

امام جمعه مانه و سملقان خاطرنشان کرد: همه افراد وظیفه دارند تا برای انتقال فرهنگ شهادت و دفاع از ارزش های اسلامی به نسل های جوان دغدغه داشته باشند و در این راستا وظیفه از عهده هیچ کس ساقط نیست.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده دارد که در دوران دفاع مقدس در راه دفاع از انقلاب و میهن جان فشانی کردند.

 

لازم به یادآوری است، برگزاری اولین یادواره 96 شهید ارتشی شهرستان مانه و سملقان، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، گلباران مزار شهدا، افتتاح پروژه های عمرانی و خدماتی و غیره از جمله برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری در ایام الله دهه فجر در شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی محسوب می شوند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات