۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۴۲۷۶۷

تربیت فرزندان نسبت به هر شغلی برای زنان اولویت دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس خانواده با اشاره به این‌که مهم‌ترین وظیفه مادران تربیت فرزند است، گفت: ما با کار کردن زنان مخالف نیستیم اما همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نباید کار کردن بانوان موجب اختلاط آنها با مردان شده و همچنین کار کردن آنها نباید به خانواده آسیب وارد کنند.
حجت الاسلام عليرضا تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون، کارشناس مذهبی رسانه ملی بعدازظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما با بیان این‌که خانواده‌ها باید زمینه‌های تربیت دینی فرزندانشان را فراهم کنند، افزود: خانواده مهم‌ترین بستر برای تربیت و آرامش فرزندان است.

 

وی تصریح کرد: هرچه میزان آرامش و محبت در خانواده بیشتر باشد به همان اندازه تربیت فرزندان بهتر بوده و خلاقیت‌های آنها توانمندتر می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که در آرامش کودکان و فرزندان فرصت بیشتری برای اندیشیدن به توانمندی‌های خود دارند، تأکید کرد: خانواده‌های پرتشنج فرزندانی عصبی و نابهنجار تربیت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام‌ تراشیون با بیان این‌که خانواده‌ها باید با اعتماد به فرزندان زمینه افزایش اعتماد به‌ نفس آنها را فراهم کند، اظهار کرد: افزایش اعتماد به ‌نفس در فرزندان موجب افزایش قدرت خلاقیت و توانایی آنها در حل مسأله می‌شود.

 

وی افزود: در زمینهٔ برقراری آرامش در خانواده باید پدر و مادر به یکدیگر کمک کرده و سعی کنند در کنار محبت مادر، محبت پدر نیز در کودکان افزایش یابد؛ زیرا کمبود محبت کودکان را گرفتار آسیب‌های مختلفی می‌کند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که والدین نباید به برخی از رفتارهای کودکان حساسیت نشان دهند، گفت: حساسیت والدین به حرف‌های بد کودکان موجب می‌شود که کودکان باهوش از این اهرم برای زورگیری از والدین خود استفاده کنند در حالی‌که اگر والدین خود را نسبت به کودک بی‌توجه گرفته و به او بی‌توجهی کنند او این عادت زشت را ترک می‌کند.

 

حجت‌الاسلام‌ تراشیون با اشاره به این‌که مهم‌ترین وظیفه مادران تربیت فرزند است، ادامه داد: ما با کار کردن زنان مخالف نیستیم اما همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند نباید کار کردن بانوان موجب اختلاط آنها با مردان شده و همچنین کار کردن آن‌ها نباید به خانواده آسیب وارد کند.

 

وی بابیان این‌که متأسفانه امروزه عده‌ای از کودکان به ویژه نوجوانان با وجود وضعیت بد مالی خانواده‌ها از آنها تقاضای وسایلی مانند گوشی‌های پیشرفته را دارند، افزود: مادر برای این‌که بچه‌ها را متوجه اشتباهشان کنند باید آنها را در جریان شرایط سخت ‌کاری پدر قرار داده و آنها را از مشکلات مالی خانواده‌ها با خبر کنند تا متوجه خواسته‌های نابجای خود شوند.

 

حجت‌الاسلام‌ تراشیون با اشاره به این‌که خانواده‌ها باید فرزندان خود را در کارهای خانه مشارکت داده و سعی کنند در امور مرتبط با کودکان از آنها نظرخواهی کنند، یادآور شد: مشارکت دادن کودکان در کارها موجب تقویت حس اعتماد به‌ نفس آنها می‌شود./837/پ202/ف

ارسال نظرات