۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۴۲۷۷۶
کارشناس علوم دینی:

تربیت صحیح فرزندان سبب بخشش گناهان پدر و مادر می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم دینی خوزستان با اشاره به فواید تربیت صحیح فرزندان برای پدر و مادر ابراز داشت: تربیت صحیح فرزندان سبب بخشش گناهان پدر و مادر می شود.
حجت الاسلام عبدالرزاق غرباوي عبادي ، کارشناس علوم ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالرزاق غرباوی عبادی، کارشناس علوم دینی، در ویژه برنامه الاسره و المجتمع که ظهر امروز از شبکه الاهواز پخش شد، با اشاره به حقوق پدر و مادر نسبت به فرزندان و اهمیت توجه به آنها برای تربیت اسلامی تصریح کرد: تربیت اسلام مهم ترین وظیفه پدر و مادر نسبت به فرزندان است.

وی تصریح کرد: برای بهبود اخلاقی فرزندان از سوی پدر و مادر در آغاز باید خود آنها ویژگی های اخلاقی خود را تصحیح کنند.

حجت الاسلام غرباوی عبادی با اشاره به این که پزشک برای معاینه و تجویز نسخه برای دیگران، در آغاز باید علم پزشکی را یاد گرفته باشد، افزود: برخورداری از تجربه و علم کافی برای تربیت فرزندان از سوی پدر و مادر ضروری است.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) در مورد راهکارهای تربیت صحیح فرزندان عنوان کرد: سخن پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «کودک در 7 سال نخست زندگی فرمانروا، 7 سال دو بنده و 7 سال سوم وزیر است»دوران تربیتی را بیان  می کند.

وی در تبیین حدیث، هفت سال نخست فرزندان را دوره فرمانروایی آنها معرفی می کند و گفت: در هفت سال نخست باید با فرزندان به صورت فرمانروایی برخورد کرد که سبب ایجاد روحیه بزرگی و بزرگواری در آنها خواهد شد.

حجت الاسلام غرباوی عبادی با اشاره به فواید تربیت صحیح فرزندان برای پدر و مادر ابراز داشت: براساس روایات، تربیت صحیح فرزندان سبب بخشش گناهان پدر و مادر می شود.

این کارشناس علوم دینی با بیان این که مستحب، مکروه، حرام، واجب و مباح 5 قسم احکام اسلامی هستند، تصریح کرد: تربیت صحیح فرزندان از سوی پدر و مادر از جمله واجبات احکام اسلامی است.

وی در پایان تأکید کرد: باید از خداوند برای نعمت های که به انسان عطا کرده به ویژه فرزند صالح شکرگزار باشیم./9453/پ203/ب2

ارسال نظرات