۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۴۲۷۷۸
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر:

تواضع و فروتنی از مهم ترین ویژگی های جذب انسان ها به رسول اکرم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) گفت: تواضع پیامبر اکرم(ص) از ویژگی های مهم است که سبب جذب دیگران به اخلاق پسندیده خود می شد.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي مدير مدرسه علميه سفيران هدايت حضرت وليعصر اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)، در ویژه برنامه المناقب و الفضائل اهل بیت(ع) که ظهر امروز از شبکه ماهواره ای الاهواز پخش شد، با اشاره به آیه قرآنی «و لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه» درباره الگو قرار دادن سیره پیامبر اکرم(ص) از سوی مسلمانان در برنامه های روزانه خود عنوان کرد: تواضع پیامبر اکرم(ص) از ویژگی های مهم است که سبب جذب دیگران به اخلاق پسندیده خود می شد.

وی تواضع را بالاترین صفت از ویژگی های پیامبر اکرم(ص) برشمرد و بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) در رفتار با دیگران همواره از فروتنی بالایی برخوردار بود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به «کان اشد الناس تواضع » افزود: پیامبر اکرم(ص) در مقایسه با سایر مسلمانان بالاترین سطح تواضع را داشتند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به این که محبت پیامبر اکرم(ص) در دل همه مردم دنیا وجود دارد، تأکید کرد: تواضع پیامبر اکرم(ص) مهم ترین عامل جذب مردم دنیا به ویژه مسلمانان دنیا به ایشان شده است.

وی سخنان پیامبر اکرم(ص) درباره «انا اکل کما یاکل العبد» تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در غذا خوردن، از این که خود را بالاتر از دیگران بداند اجتناب می کرد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) با توجه به مقامی که در میان مردم و خداوند داشت اما همانند سایر یاران می نشست، ابراز داشت: با توجه به ادامه حدیث «و اجلس کما یجلس العبد» باید آن را در زندگی خود اجرایی کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) همه کارهای شخصی خود را خود انجام می داد، ابراز داشت: با توجه به «و فی عیشه ینقلون و کان یحلبوا و شاته و یاکل مع الخادم و یحملوا بضاعه من السوق » عمل به آن ضروری است.

وی با بیان این که مسلمانان باید میزان عمل براساس سیره پیامبر اکرم(ص) را ارزیابی کنند و تصریح کرد: مسلمانان نباید تنها با کسب مقامی از تعامل اجتماعی با دیگر افراد خودداری کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به «و قال لاصحابه لا تطرونی کما اطرت النصاری بن مریم انما انا عبد فقولوا عبدالله و رسوله» افزود: پیامبر اکرم(ص) از مقایسه او با حضرت عیسی(ع) از سوی یاران خود اجتناب می کرد به سبب این که خود را بنده و رسول خدا می دانست.

تواضع پیامبر اکرم نسبت به مهمان و مسلمان شدن آن

وی با اشاره به روایتی درباره برتری مقام مسلمانان آخرالزمان نسبت به یاران دوره پیامبر اکرم(ص) گفت: عدم مشاهده از نزدیک پیامبر اکرم(ص) و محبت نسبت به ایشان سبب دستیابی به مقام برتر مسلمانان آخرالزمان با یاران دوره پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به داستان مهمان آمدن پیامبر اکرم(ص) و مسلمان شدن مهمان بیان داشت: فروتنی پیامبر اکرم(ص) مهم ترین سبب مسلمان شدن آن مهمان شد.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به ضرورت پیروی از رفتارهای پیامبر اکرم(ص) در هنگام برخورد با دیگران ادامه داد: تواضع در برابر دیگران برای همه مسلمانان ضروری است./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات