۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۴۲۸۰۷

10 و 11 اردیبهشت 94؛ زمان برگزاری سومین همایش بین المللی ولایت در اهواز

خبرگزاری رسا ـ دبیر برگزاری سومین همایش بین المللی ولایت، با اشاره به فعالیت های دبیرخانه سومین همایش بین المللی ولایت اظهار داشت: زمان برگزاری این همایش دی ماه 93 اعلام شده بود که این تاریخ به 10 و 11 اردیبهشت ماه سال 94 موکول شد.
همايش بين المللي ولايت

حجت الاسلام امیر عباسی، مسؤول دبیرخانه برگزاری سومین همایش بین المللی ولایت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های دبیرخانه سومین همایش بین المللی ولایت اظهار داشت: زمان برگزاری این همایش دی ماه 93 اعلام شده بود که این تاریخ به 10 و 11 اردیبهشت ماه سال 94 موکول شد.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست و کمیسیون های تخصصی ولایت، مهدویت و وهابیت و سخنرانی نویسندگان مقالات برتر از برنامه هایی است که جهت اجرا در این همایش پیش بینی شده است.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به حضور مهمانان خارجی در سومین همایش بین المللی ولایت خاطرنشان کرد: تبلیغات بین المللی و دعوت از مهمانان خارجی از سوی مجمع جهانی اهل بیت انجام می شود.

وی ولایت، وهابیت و مهدویت را سه موضوع اصلی همایش ولایت دانست و افزود: نواعتزالیون و سلفیون، تعاملات فکری و تضادهای درونی، وهابیت در بازتاب افکار جهانی، وهابیت و جریان جنبش بیداری اسلامی، مقایسه نظام فکری و فقهی وهابیت با مکتب تشیع، جایگاه وهابیت در میان فرقه های اسلامی و موضع آنان در برابر وهابیت محورهای بخش وهابیت این همایش هستند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه تصریح کرد: نقش امامت و ائمه اطهار در نمدن اسلامی، نقش واقعه غدیر در جوامع اسلامی معاصر، اصحاب و محدثین ائمه اطهار(ع) از خوزستان و جایگاه و خاستگاه مذهب تشیع در خوزستان از محورهای بخش امامت سومین همایش بین المللی است.

وی با بیان این که مراحل نام نویسی از طریق پایگاه اطلاع رسانی همایش به نشانی www.velayat-khz.ir انجام میشود، گفت: اصل مقالات باید به نشانی، اهواز، امانیه، بلوار امام موسی صدر، جنب پل چهارم، دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، معاونت پژوهش ارسال شود.

مسؤول دبیرخانه برگزاری سومین همایش بین المللی ولایت در ادامه تصریح کرد: در دومین همایش بین المللی ولایت 230 مقاله از 25 کشور جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

برگزاری دوره آموزشی داوری آثار علمی، پژوهشی ویژه نخبگان و اساتید حوزه علمیه استان خوزستان

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی داوری آثار علمی، پژوهشی ویژه نخبگان و اساتید حوزه علمیه استان خوزستان اظهار داشت: زمان برگزاری این دوره به سبب برگزاری امتحانات پایانی دانشجویان مقطع دکتری به تأخیر افتاد و مقرر شده است تا بهمن ماه و یا اواخر اسفند ماه برگزار شود.

حجت الاسلام عباسی با بیان این که این دوره آموزشی از سوی دبیرخانه همایش بین المللی ولایت برگزار می شود، گفت: مدرس دوره آموزشی داوری آثار علمی، پژوهشی، استاد طرقی از اساتید برجسته کشور است./9464/ت302/ب2

ارسال نظرات