۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۴۲۸۰۹

همایش همیاران وقف در شهرستان قهستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره اوقاف شهرستان درمیان و بیرجند از برگزاری همایش همیاران وقف با حضور جمعی از مسؤولان و مردم در شهرستان قهستان خبر داد.
مدير اوقاف بيرجند و درميان

حجت‌الاسلام داد خدا خدائی، مدیر اداره اوقاف شهرستان درمیان و بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا  در بیرجند،‌ با بیان این‌که طرح همیاران وقف در گسترش فرهنگ وقف در شهرستان بیرجند و درمیان نقش مؤثری داشته است، گفت: وقف یکی از سرمایه‌های مهم اسلام در توسعه فرهنگ و اقتصاد بوده و یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای موقوفات و اهمیت دادن به فرهنگ وقف در جامعه است.

 

وی وقف را میراث فطری بشر، مظهر احکام اسلامی، حافظ اسلام و قرآن عنوان کرد و افزود: انسان همواره در طول زندگی خود به دنبال جاودانگی است و می‌خواهد به هر شکلی که شده از فراموشی پس از مرگ از سوی دیگران در امان بماند که وقف همان چیزی است که همواره یاد انسان را ماندگار و بر زبان ها جاری می‌کند.

 

حجت‌الاسلام خدائی بابیان این‌که تمام تلاش مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی نگهداری از موقوفات است، ادامه داد: حمایت دولت، مجلس و تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه وقف نشان از نگاه نظام مقدس ما به فرهنگ وقف دارد و تمامی نهادهای اجرایی باید در استفاده بهینه از موقوفات سازمان اوقاف را یاری کنند.

 

وی با اشاره به این‌که وقف معرف هویت شخصی و انسانی واقف است، ادامه داد: فرهنگ وقف مظلوم است و مدت‌ها به فراموشی سپرده‌شده بود که اسلام آن را زنده کرد.

 

مدیر اداره اوقاف شهرستان درمیان به جایگاه رسانه در حوزه وقف اشاره کرد و افزود: رسانه در حوزه وقف نقش اساسی و برجسته دارد و اعتقاد بر این است که رسانه‌ها بهترین همیاران اوقاف هستند.

 

وی بابیان این‌که رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف و شکل بخشیدن به افکار مردم برای گسترش این سنت حسنه تأثیرگذار هستند، اظهار کرد: باید در تمامی ایام سال رسانه در کنار اوقاف بوده و مردم را از اهمیت فرهنگ وقف در جامعه آگاه کنند.

 

مدیر اداره اوقاف شهرستان بیرجند و درمیان بابیان این‌که وقف یک حکم کارآمد و ترقی نظام اسلامی است که باید از ظرفیت آن به‌درستی استفاده شود، ادامه داد: اگر فرهنگ وقف در جامعه به‌خوبی گسترش یابد دیگر نیازی به اعتبارات مختلف نخواهد بود و باوجود نظام وقف فعالیت‌های اقتصادی در جامعه رونق خواهد گرفت.

 

حجت‌الاسلام خدائی با اشاره به این‌که در خراسان جنوبی دانش آموزان و طلاب در کنار اداره اوقاف به‌عنوان همیاران وقف مؤثر بوده‌اند، یادآور شد: دانش آموزان و طلاب به‌عنوان مبلغان دینی توانسته‌اند فرهنگ وقف را در میان خانواده‌ها به‌خوبی معرفی کنند و در حال حاضر باید گفته شود که خانواده‌های خراسان جنوبی به‌خوبی از طریق فرزندان خود و مبلغان دینی با فواید و برکات موقوفات در جامعه آشنا هستند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات