۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۴۲۸۱۰
در خاطرات شهید حجت الاسلام صابری می‌خوانیم؛

شوق اعزام به جبهه تا به صبح خواب را از چشمانم ربوده بود

خبرگزاری رسا ـ از دفاتر مراجع معظم پرسیدیم تکلیف چیست درسمان را بخوانیم یا به جبهه برویم؟ مراجع حرف شان یکی بود؛ رفتن به جبهه عین احیای دین است و واجب است.
شهيد حجت الاسلام علي اصلاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی صابری سال 1343 در روستای «دمیرچی » شهرستان گرمی به دنیا آمد. سال 1360 دروس حوزوی را از اردبیل شروع کرده و سه سال بعد به قم رفته و تا سال 1369 آنجا درس خواند؛ از سال 1377 تا 1385 در تهران به درسش ادامه داد. صابری که سال 1363 به جبهه اعزام شده، شش ماه در جبهه حضور داشته و در حال حاضر مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان امور اراضی کشور وابسته به جهاد کشاورزی است.

 

 

رفتن به جبهه عین احیای دین است و واجب

 

سال 1363 اوایل طلبگی ام بود و بارها این‏ور و آن‏ور رفتیم و از دفاتر مراجع معظم پرسیدیم تکلیف چیست درسمان را بخوانیم یا به جبهه برویم؟

 

مراجع حرف شان یکی بود؛ رفتن به جبهه عین احیای دین است و واجب. آن شب از ترس این‏که خواب بمانیم، با تعدادی از بچه‏ها نخوابیدیم! این هم شور و شوق جبهه بود که در رگ های من و هم درسانم موج می زد! صبح با قلبی مطمئن و خیالی راحت از طرف دفتر تبلیغات اسامی حوزه علمیه قم، عازم شدیم. محل استقرارمان قرارگاه «خاتم الانبیاء» اهواز بود.

 

روزی به خرمشهر رفتیم دو سالی می شد خرمشهر آزاد شده بود و به خاطر خرابی های به بار آمده توسط دشمن، هنوز خبری از اهالی نبود هرجا چشم کار می کرد رزمنده بود؛ بسیجی، سپاهی و ارتشی.

 

یکی از بومی های منطقه راهنمایمان بود و وقتی از آبادان برمی گشتیم ترکش گلوله های توپ به جلوی ماشین خورد و اطاق ماشین سوراخ شد. بین راه هم قبل از ما گلوله خمپاره به نزدیک جاده خورده بود و اگر کمی زودتر به آنجا می رسیدیم، هیچ کدام مان زنده نمی ماندیم.

 

راننده رفت سراغ ترکش ها و چون داغ بود نتوانست برشان دارد؛ در طول آن روزها به خرمشهر و اندیمشک رفتیم و این اعزام تبلیغی یک ماه طول کشید./978/پ203/ف

ارسال نظرات