۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۴۲۸۳۴
امام جمعه همدان:

حوزه و دانشگاه در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نهادهای فرهنگی و آموزشی نظیر حوزه های علمیه و دانشگاه در راستای رسالت خود با برگزاری نشست های هم اندیشی و ارائه نظرات کارشناسی شده درباره ترویج سبک زندگی اسلامی و نهادینه کردن آن اقدام کنند.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز در شورای فرهنگ عمومی این استان، بیان کرد: متولیان نهادهای فرهنگی باید در قالب ترویج ازدواج زودهنگام، آسان و آئین همسرداری ویژه دختران و پسران و سبک زندگی اسلامی برنامه‌ریزی داشته باشند.


وی تأکید کرد: مدت زمان کم مشاوره‌های قبل از ازدواج که ویژه زوجین برگزار می‌شود، مشکلی اساسی است، برای رفع این مسأله باید علاوه بر تعیین زمان بیشتر برای مشاوره، جزوه هایی در زمینه ازدواج و آئین همسرداری در سطح استان تهیه شده و به زوج‌های آماده ازدواج ارائه شود تا در مدت زمان معینی به مطالعه آن پرداخته و آزمونی در این زمینه گرفته شود.


نماینده ولی فقیه در همدان گفت: نهادهای فرهنگی و آموزشی نظیر حوزه های علمیه و دانشگاه در راستای رسالت خود با برگزاری نشست های هم اندیشی و ارائه نظرات کارشناسی شده درباره ترویج سبک زندگی اسلامی و نهادینه کردن آن اقدام کنند.


آیت الله طه‌محمدی خاطر نشان کرد: اخیرا بنیاد صیانت از خانواده در همدان راه اندازی شده است که در صورت ترکیب دو بخش مجمع خیران ازدواج و بنیاد صیانت از خانواده شاهد عملکرد بهتری در حوزه ازدواج و پایداری ازدواج جوانان خواهیم بود.


وی با بیان اینکه ابتدا باید با فرهنگ سازی جوانان را به ازدواج ترغیب کرد، با انتقاد از ازدواج نکردن کارمندان مجرد ادارات یادآور شد: تعداد زیادی از شاغلین دستگاه های دولتی مجرد هستند و این یک فاجعه است، به استادار همدان پیشنهاد می‌کنم به همه جوانان مجرد ادارات ابلاغ کند در صورت عدم ازدواج موقعیت آنها در اداره به متأهلان واگذار می‌شود.


آیت الله طه‌محمدی با بیان اینکه در دین اسلام تأکید فراوانی بر ازدواج شده است، اظهار داشت: ازدواج به هنگام سبب ارضای تمایلات درونی و آرامش و تعالی انسان می‌شود و تأخیر در ازدواج منجر به ایجاد ناهنجاری در جامعه می‌شود.


وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مرکز همدان شناسی در این استان افزود: در صورت تشکیل این بنیاد و تلفیق آن با بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا در استان، مرکزی قدرتمند به منظور شناساندن همدان به کشور و در عرصه جهانی ایجاد می‌شود./967
/پ202/ب6

ارسال نظرات