۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۴۲۸۳۷
در دهه فجر انقلاب اسلامی؛

همایش فرزندان انقلاب در منطقه ثامن مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی شــهرداری منطقه ثامن مشهد، گفت: آشنا کردن جوانان با مســیر و رویدادهای انقلاب از محورهای فرهنگی امسال در منطقه است کــه بدین منظور دو همایش آموزشــی با موضــوع انقلاب برای دختران و پسران منطقه برگزار خواهد شد.
دهه فجر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد، سیدمحمد میرشفیعی، معاون فرهنگی واجتماعی شــهرداری منطقه ثامن با اشاره به برنامه های فرهنگی گرامیداشت دهه فجر امسال منطقه بیان کرد: منطقه ثامن را می توان میدان اصلی انقلاب در مشــهد معرفی کرد.

 

وی افزود: این منطقه بــه دلیل ویژگی های خاصــش تقریبا تمام اتفاقات انقلاب را درون خودش شــکل داده، برای همین نیاز است با اجرای برنامه هایی، هم نسل جدید را با انقلاب آشــنا کنیم و هم تجدیدخاطراتی برای قدیمی های محلات اطراف حرم داشته باشیم.

 

میرشفیعی در تشریح برنامه های امسال، به مشارکت جدی شــوراهای اجتماعــی محلات نوغــان، بالاخیابان و عیــدگاه، حوزه مقاومت بســیج حریــم رضوی و پایگاه های بسیج مســاجد منطقه اشــاره و تاکید کرد: حضور نهادها و بخشهای مختلف در برگزاری برنامه های امســال، فرصتی فراهم میکند که مردم نیز در برگزاری آن ها مشارکت کنند.

 

وی افزود: تجدیدمیثاق و بازدید از خانواده شــهدا و ایثارگران و غبارروبی مزار شهدای انقلاب از اولین برنامه هایی است که با حضور نهادهای محلی و منطقه برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی واجتماعی شــهرداری منطقه ثامن با بیان اینکه برگزاری مسابقه کتابخوانی یکی دیگر از برنامه های امســال است، گفت: این مسابقه با محوریت کتاب «مــن انقلابی ام» ویژه پایگاه های بســیج خواهد بود و مســابقه دیگر هم با محوریت کتاب «بصیرت در بیان رهبری» ویژه اهالی منطقه به خصوص دانش آموزان و نوجوانان برگزار می شود.

 

وی فضاسازی منطقه را از دیگر اقدامات فرهنگی ایام پیش رو عنوان کرد و گفــت: با هماهنگی های انجام شده، 15مسیر محوری منطقه به المانهای انقلابی و تصاویر شهدا مزین میشــود تا خاطرات انقلاب را دوباره برای کوچه های ثامن زنده کنند.

 

میرشفیعی ادامه داد: آشنا کردن جوانان با مســیر و رویدادهای انقلاب از دیگر محورهای فرهنگی امسال است؛ به این ترتیب کــه دو همایش آموزشــی با موضــوع انقلاب برای دختران و پسران منطقه برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی واجتماعی شــهرداری منطقه ثامن برگزاری تورهای انقلاب را از دیگر برنامه های آموزشی امسال دانست و بیان کرد: تورهای انقلاب با مشارکت فرهنگسرای انقلاب هر روز برای دانش آموزان یکی از مدارس منطقه برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از مشارکت بازاریان در برنامه های امسال خبر داد و گفت: با همکاری کسبه منطقه در بسیاری از بازارها و پاساژهای منطقه سرودهای انقلابی پخش خواهد شد.

 

میرشفیعی افزود: مساجد هم در برنامه های امسال نقش محوری دارند و با مشارکت بسیج حریم رضوی در 10مسجد منطقه، برنامه «راوی انقلاب» برگزار خواهد شــد که به مرور خاطرات انقلاب در محلات منطقه می پردازد.

 

وی ادامه داد: اگر مساجد منطقه برنامه های ویژه ای داشته باشند، میتوانند به ما مراجعه کنند تا امکان مشارکت مالی فرهنگسراهای انقلاب و پایداری را در برنامه های فرهنگیشان فراهم کنیم./1310/د101/ب5

ارسال نظرات