۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۲۴۲۸۴۰

کتاب «پرتو عشق نهج البلاغه» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «پرتو عشق نهج البلاغه» با حضور استاندار آذربایجان شرقی ترجمه منظوم از سخنان گهربار امام علی(ع) در شهرستان چاراویماق رونمایی شد.
نهج البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کتاب «پرتو عشق نهج البلاغه» ترجمه منظوم از سخنان گهربار امام علی(ع) که به همت ثریا محمدپور، متولد سال 1362 ساکن چاراویماق با حضور استاندار آذربایجان شرقی رونمایی شد.

 


بنابر این گزارش، مترجم کتاب پرتو عشق نهج البلاغه با بهره گیری از کلام و رهنمودهای گهربار نخستین امام شیعیان حضرت علی(ع) از سال 1388 شروع به ترجمه کتاب نهج البلاغه به صورت منظوم کرد. در این کتاب بیش از 12 هزار بیت شعر از خطبه ها، نامه ها و حکمت های نهج البلاغه به رشته تحریر درآمده است.

 


محمدپور اگر چه تا قبل از اتمام ترجمه کتاب، تحرک دستانش را از دست داد، ولی با ضبط گفتار خود و با تایپ آن توسط دوستانش به کار خود ادامه داد تا اینکه در سال 1391 کار ترجمه این اثر ماندگار را تمام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1393 آن را به چاپ رساند.

 


این مترجم در مقطع کارشناسی رشته علوم اجتماعی در حال تحصیل بود که به دلیل بیماری ام اس در حالی که در ترم آخر این رشته مشغول تحصیل بود، مجبور به انصراف از تحصیل شد و در سال 1381 وقتی پزشکان معالج، بیماری وی را ام اس تشخیص دادند، محمدپور با توسل به شعر «خدا گر زحکمت ببند دری، ز رحمت گشاید در دیگری» به شعرسرایی روی آورد.

 


گفتنی است، در طول این مدت با استفاده از مطالب کتاب «شفا و درمان با قرآن» برای رهایی از بیماری های روحی و روانی، به خواندن سوره های خاص قرآن روی آورده و همین مسأله معجزه ای در زندگی وی رقم زد.

 


در سال 1386 با انجام ام.آر.آی های مکرر سایه و لطف خدا را به وضوح در زندگی خود احساس و مشخص شد که از پلاک ام اس در مغز و نخاع وی اثری نیست، اما ضعف نخایی، جسمش را به سکون وا داشت و رفته رفته به بی حسی اندام های حرکتی او منجر شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات