۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۲۴۲۹۰۴
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

حوادث فرانسه ادامه سیاست های خبیثانه غرب است

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور بین الملل قوه قضاییه گفت: مردم فرانسه باید بدانند آن چه اتفاق افتاده ادامه سیاست های خبیثانه غربی است که انشالله پیام رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مسیر خود را پیدا کرده و معلوم کند داستان پاریس حکایت از آزادی نیست.
لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه شب گذشته که برای سخنرانی در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن در آمل حضور پیدا کرده است در جمع خبرنگاران با بیان این که اقدامات توهین آمیز به پیامبر گرامی اسلام در فرانسه با برنامه صورت گرفته است، گفت: در این قضیه به هیچ عنوان بحث آزادی بیان مطرح نبوده و تروریسم که محصول خود سیاست های غربی بوده در فرانسه دست به این اقدام زده است.

 

وی با اشاره به این که این اقدام به اندازه ای مشکوک است که انفجارات یازده سپتامبر مشکوک بود، افزود: آن ها بهانه ای برای توهین به اسلام، اسلام هراسی و افزایش مداخلات گذاشتند.

 

مشاور امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: مردم فرانسه باید بدانند آن چه اتفاق افتاده دنباله سیاست های خبیثانه غربی است که انشالله پیام رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی مسیر خود را پیدا کرده و معلوم کند داستان پاریس حکایت از آزادی نیست.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: آن چه در پاریس اتفاق افتاد توطئه ای برای خشونت بیشتر در منطقه است که آن ها با استفاده از خشونت به دنبال تحقق مقاصد نامشروع خود هستند.

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این که امروز جهان اسلام داغدار توهین به پیامبر گرامی اسلام است، گفت: دشمنان محبوب ترین دنیا و عالم بشریت را مورد تهاجم قرار داده که چنین اقدامی محکوم است.

 

وی با اشاره به این که دنیای اسلام حق دارد با صدای بلند اعتراض کند که انشاالله سبب حرکت گسترده ای در جهان اسلام برای خارج شدن از سلطه دشمنان باشد، بیان داشت: جنایاتی که خود غرب و فرزندان نامشروع آن مرتکب می شوند را به پای مسلمانان می گذارند.

 

مشاور امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: آن چه غربی ها در زمینه توهین به پیامبر گرامی اسلام انجام می دهند دارای سرفصل های جنایتکارانه در اسناد سازمان ملل است که خود آن ها امضا کردند و شامل دامن زدن به تنفر، توهین و اسلام هراسی و در راستای نژاد پرستی است.

 

لاریجانی با بیان این که اقدام غرب قابل پیگیری و محاکمه است، تصریح کرد: باید تشکیلات این سازمان ها خوب عمل کنند و جمهوری اسلامی در همه مجامع بین المللی دولت های غربی و فرانسوی ها را مورد پیگیری قرار داده است.

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که هرگز در زمینه حقوق بشر میزان ما تمجید یا تخطئه غربی ها نیست، گفت: میزان ما این بوده که نظامات ما چقدر کارآمد است و مردم چقدر آگاه باشند و مسیر خودمان را پیش رفته و از تهاجمات غرب هراسی نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور در ایران بهانه بوده و آن چه مهم است گزارشگر از روز نخست راجع به جمهوری اسلامی مواضه خصمانه گرفته و دیگر چنین فردی نمی تواند گزارشگر باشد و اگر مکانیسم گزارشگری مشکلی نداشته باشد و این کار براساس چهارچوب صورت گیرد با آن موافق هستیم و اگر کسی بخواهد از این امر سو استفاده کند اجازه چنین کاری را نمی دهیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات