۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۴۲۹۲۳
کارشناس علوم دینی تشریح کرد؛

صبر و متانت رسول اکرم در مواجهه با رفتار ناشایست اعرابی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم دینی با اشاره به ضرورت تبعیت از سیره اخلاقی پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: بدی های دیگران را باید با احسان و خوبی پاسخ داد.
حجت الاسلام عبدالرزاق غرباوي عبادي ، کارشناس علوم ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالرزاق غرباوی عبادی، کارشناس علوم دینی، صبح امروز، در ویژه برنامه الاسره و المجتمع که از شبکه الاهواز پخش شد، با اشاره به این که برخی صفات بارز پیامبر اکرم(ص) سبب جذب مردم و حتی دشمنان می شد، عنوان کرد: از ویژگی اخلاقی مهم پیامبر اکرم(ص) صفت حلم و بزرگواری ایشان است.

وی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) به نقل از انس در برخورد ناشایست اعرابی با خاتم الانبیا(ص) افزود: پیامبر اکرم(ص) در برخورد با دیگران در کمال آرامش و بزرگواری رفتار کرد.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به ضرورت تبعیت از سیره اخلاقی پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: بدی های دیگران را باید با احسان و خوبی پاسخ داد.

حجت الاسلام غرباوی عبادی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) در برخورد با دیگران ابراز داشت: بدی دیگران را باید با مهربانی و موافق با سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پاسخ داده شود.

وی با اشاره به داستان اذیت کردن پیامبر اکرم(ص) از سوی مشرکان و سفارش یاران به لعن آنها اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) دعا برای هدایت آنها را جایگزین لعن برگزید.

این کارشناس علوم دینی در ادامه داستان اذیت پیامبر اکرم(ص) از سوی مشرکان بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) با اشاره به جمله «لکن بعثت داعیا و رحمه....الهم اهدی قومی فانهم لا یعلمون» دعوت به حق و تبیین معارف اسلامی را سبب بعثت ایشان معرفی کرد.

حجت الاسلام غرباوی عبادی با اشاره به ویژگی های مسلمان حقیقی تصریح کرد: مسلمانی که بخواهد تنها شعار دهد اما از سیره تبعیت نکند از آنچه که دین مبین اسلام دستور داده دور است./9453/پ203/ب2

ارسال نظرات