۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۴۲۹۳۰
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

تعامل ارگان های فرهنگی جامعه، سبب تقویت و رشد فرهنگ اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد گفت: بررسی نیازهای جامعه و جهت دهی و مشاوره به نسل جوان و تلاش مراکز فرهنگی برای تربیت نسلی پاک و متعهد و در شأن این کشور اسلامی از جمله بایدهای امروز جامعه است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد پیش از ظهر امروز در نشست مدیران حوزه های علمیه خواهران و دبیرستان های دخترانه شهرستان نجف آباد، حوزه های علمیه خواهران این شهرستان را از پیشتازان علوم حوزوی در قبل از انقلاب بیان داشت و گفت: حوزه های علمیه خواهران شهرستان نجف آباد از جمله معدود حوزه هایی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت وجود شخصیتی چون بانو مجتهده امین برپا شده است.

وی در ادامه درباره شخصیت این بانوی مجتهده افزود: بانو مجتهده امین در محضر اساتیدی چون آسیدعلی آیت نجف آبادی به درجه اجتهاد رسیدند و مرتبه علمی این بانوی مجتهده تا بدانجا رسیده بود که شخصی چون آیت الله مرعشی نجفی از ایشان اجازه اجتهاد گرفتند و جامعه اکنون نیازمند حضور و بروز چنین بانوانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی برگزاری چنین نشست هایی را یکی از ضرورت های حوزه فرهنگ بیان داشت و افزود: حوزه و آموزش و پرورش دو بازوی فرهنگی جامعه هستند و دورانی که دشمنان کمر به نابودی اسلام و ارزش های دینی بسته اند، هماهنگی و همفکری این دو بازوی فرهنگی از ضروریات است و وجود چنین نشست هایی به رشد فرهنگی هر جامعه ای کمک می دهد.

وی در ادامه بیان داشت: جنگ نرم و هجوم فرهنگ غرب نسل جوان را دچار چنان چالشی کرده است که بحث تعلیم و تربیت بسیار سخت شده و باعث گسترده شدن آفات و موانع تعلیم و تربیت گردیده و در چنین موقعیتی مشورت و همدلی و برگزاری این گونه نشست ها بسیار موثر است.

 نماینده ولی فقیه در نجف آباد مشاوره و مشورت دهی به نسل جوان را از وظایف اصلی حوزه فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: بررسی نیازهای جامعه و جهت دهی و مشاوره به نسل جوان و تلاش مراکز فرهنگی به خصوص حوزه ها و آموزش و پرورش برای تربیت نسلی پاک و متعهد و در شأن این کشور اسلامی از جمله بایدهای امروز جامعه است.

وی در ادامه بیان کرد: شما مدیران معتمد جوانان و نوجوانان این جامعه هستید و همان گونه که در تن کتاب الهی اشاره شده است، «لااکره فی الدین قدتبین الرشد من الغی»، اجبار و اکراه در هیچ امری پسندیده نیست و قدر و قیمت هر انسانی به انتخاب هایش بستگی دارد و وظیفه اصلی شما نشان دادن راه درست است.   

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی در ادامه با اشاره به رشد دین اسلام در کشورهای غربی و تمایل جوانان به روی آوری به معارف دین اسلام گفت: امروز جهان تشنه معارف الهی و اسلامی است و تمام نگاه ها به ما به عنوان یک نظام شیعی دوخته شده است و ترسیم و تدوین سیره اهل بیت در همه رشته ها و تخصص ها از ضرورت های فراموش شده است.

وی در ادامه بیان داشت: تسلط به زبان های زنده دنیا از نیاز امروز حوزه های علمیه برای انتقال مبان فرهنگ اسلامی به سراسر دنیا است./1306/پ202/ب6

ارسال نظرات