۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۴۲۹۴۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

گرایش فرهیختگان به دین اسلام عامل هراس غرب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین اقبال و گرایش به دین مبین اسلام از طرف فرهیختگان صورت گرفت که این اتفاق غرب را به هراس انداخته است.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز، عضو خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ضمن محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق بیداری اسلامی و با توجه به افزایش گرایش به اسلام از سوی افراد فرهیخته و نخبه، استکبار جهانی به هراس افتاده و به فکر چاره افتادند تا کاری بکنند که فرهیختگان را از گرایش به اسلام باز دارند.

 

وی افزود: یکی از کارهایی که انجام دادند این بود که دین اسلام را به عنوان دینی خشن و جنگ طلب و مسلمانان را افراد بی‌منطق و خشونت طلب به جهانیان معرفی کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز در ادامه گفت: در راستای این هدف آمدند در افغانستان و پس از آن در سوریه و عراق گروه‌هایی که منتسب به اسلام بوده و در اصل دست نشانده‌های خودشان هستند، با یک قرائت‌های نادرست از اسلام در منطقه ایجاد کردند.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با اشاره به سادگی برخی از افراد مسلمان و آلت دست قرار گرفتن‌شان از سوی سران استکبار، تصریح کرد: یک عده ساده‌لوح و ناآگاه در کشورهای اسلامی این پدیده و ایده را پذیرفته و ترویج دادند و سبب بدنامی مسلمانان شدند.

 

وی ادامه داد: در این راستا چند نفر از سران این گروه‌های فریب‌خورده، به مجله‌ای در فرانسه حمله کردند و تعدادی از کارکنان این مجله را به قتل رساندند و این مجله نیز متعاقبا شروع به انتشار و پخش کاریکاتور موهن به ساحت مقدس پیامبر خاتم(ص) را کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عکس‌العمل مسلمانان در مقابل این رفتار سخیفانه نشریه فرانسوی، اعلام کرد: در بین تمامی مسلمان‌های دنیا، از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری و دیجیتالی، یک همبستگی اساسی به وجود آمد و مسلمانان برای دفاع از حریم پیامبر مقدس اسلام با هم متحد شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز ضمن بیان ویژگی‌های بارز نبی خاتم(ص)، تاکید کرد: حضرت محمد(ص) برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده‌اند و رسول عشق و رحمت و مودت هستند از این رو باید مسلمانان با تاسی به این وجود نازنین در مقابل دشمنان اسلام متحد شوند تا بتوانند مانع از تکرار گستاخی‌های غرب در قبال مقدساتمان شوند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات