۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۴۲۹۶۴
آیت الله شبستری:

مردم آذربایجان در ولایت‌مداری یکه‌تاز میدان هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مردم آذربایجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در ولایت‌مداری و مقابله با فتنه های دشمنان یکه‌تاز میدان بوده اند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار دست‌اندرکاران و اعضای کمیته‌های برگزاری «همایش نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی»، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به برکت رهنمودهای داهیانه رهبری آگاه، فقیه و مجاهد پیروز شده است.

 


وی با بیان این‌که زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) با بیداری اسلامی فراهم می شود، خاطرنشان کرد: وظیفه امت اسلامی در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج)، انتظار فرج است و مردم در مسائل پیش آمده باید به فقها مراجعه کنند، فرمان فقهای اسلام و به ویژه ولی فقیه زمان طبق کتاب و سنت، مطاع است.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران به برکت ولایت فقیه است، افزود: مردم آذربایجان و تبریز در مقاطع مختلف تاریخی نشان داده‌اند که پیرو رهبری و ولی فقیه هستند، نمونه بارز این ولایت‌مداری در طول 35 سال گذشته کاملا مشهود بوده است.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که مردم آذربایجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در ولایت‌مداری و مقابله با فتنه های دشمنان یکه‌تاز میدان بوده اند، افزود: مردم آذربایجان در تمامی مقاطع نظام اسلامی پشتیبان ولایت و انقلاب بوده اند و در صحنه های مختلف حضوری پر رنگ داشته اند.

 


وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با مشارکت همه ملت ایران با رهبری مرجعیت آگاه و مجاهد به پیروزی رسیده است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این همایش بین المللی بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مردم آذربایجان را گردآوری کرده و به صورت متمرکز در یک کتاب چاپ کنند.

 


امام جمعه تبریز زمان‌شناسی و بصیرت را از دیگر ویژگی‌های مردم متدین آذربایجان دانست و ادامه داد: مردم آذربایجان به قدری ولایت مدار هستند که اگر چنانچه مقام معظم رهبری در شرایطی که مزدوران استکبار در کشورهای اسلامی این چنین جنایت می کنند، حکم جهاد صادر کنند، داعشی ها و همه دشمنان اسلام را تار و مار می کنند.

 


آیت الله شبستری افزود: مردم تبریز در تمام صحنه های انقلاب اسلامی حضور داشتند، خطه آذربایجان، همواره مهد پرورش بزرگانی بوده که هر یک از مفاخر اسلام و تشیع هستند، در حقیقت تبریز مهد فرهنگ و ادب و علم و هنر است و مردم آذربایجان از نظر غیرت دینی و حضور در صحنه های انقلاب اسلامی امتحان خود را پس داده اند.

 


وی با اشاره به این‌که تبریز در مقاطع مختلف از اسلام و ارزش های دینی حفظ و حراست کرده و برگزاری دو همایش بزرگداشت قیام 29 بهمن تبریز و نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی ارزشمند است، گفت: این همایش ها فرصتی است تا مردم ایران و جهان با ارزش های دینی اسلام و انقلاب اسلامی بیشتر آگاه شوند.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به آثار مهم قیام تاریخی 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز در بزرگداشت چهلم شهدای قم اظهار داشت: 29 بهمن، روز سرنوشت ساز در انقلاب اسلامی و روز ماندگار در تاریخ کشور است و باید یاد و خاطره شهدای این روز گرامی داشته شود، چراکه قیام 29 بهمن مقدمه پیروزی نهایی انقلاب اسلامی بوده است.

 


گفتنی است، همایش نقش آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی روز 26 بهمن در تالار وحدت دانشگاه تبریز و دومین همایش گرامیداشت قیام 29 بهمن مردم تبریز با محوریت تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی 27 بهمن در تالار مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود.

 


نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نقش آذربایجان در اتحاد ملی و انسجام اسلامی در انقلاب اسلامی، نقش علما و روحانیان آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش آذربایجان در ادوار مختلف انقلاب اسلامی و آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی در آذربایجان از مهم‌ترین محورهای این همایش است.

 


همچنین نقش اقشار مختلف مردم آذربایجان در انقلاب اسلامی، بازتاب انقلاب اسلامی در هنر، ادبیات و مطبوعات آذربایجان، بسترها و زمینه های تاریخی انقلاب اسلامی در آذربایجان، نقش و عملکرد کانون‌های انقلاب اسلامی در آذربایجان و نقش آذربایجان در بازتاب منطقه‌ای انقلاب اسلامی از جمله دیگر محورهای اصلی این همایش است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات