۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۴۳۰۲۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه حافظین امام رضا مطرح کرد؛

شناسایی نیازهای تبلیغی دستاورد مهم معاونت تبلیغ در مدارس علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه حافظین امام رضا(ع) با بیان این‌که امروز معاونت تبلیغ برای مدارس علمیه یک ضرورت است، شناسایی نیازهای تبلیغی در سطح کشور و اعزام مبلغ بر این مبنا را از مهم‌ترین دستاوردهای این معاونت برشمرد.
حج الاسلام سيد محسن موسويان
 
حجت‌الاسلام سید محسن موسویان، معاون تبلیغ مدرسه حافظین امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بابیان این‌که بحث تبلیغ باید در مجموعه حوزه نظام‌مند شود، اظهار داشت: البته سازمان‌هایی همچون سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی هستند که بحث‌های تبلیغ را نظام‌مند پی گیری کنند.
 
معاون تبلیغ مدرسه حافظین امام رضا(ع) با اشاره به این‌که تابه‌حال معاونت تبلیغ در حوزه فعال نبوده است، ابراز کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اخیراً این معاونت را راه‌اندازی کرده تا با این کار به نظام‌مندی تبلیغ کمک بهتری بکند.
 
حجت‌الاسلام موسویان با اشاره به این‌که این تصمیم مرکز مدیریت اصولاً منجر به ایجاد دفاتر تبلیغی در سراسر مدارس کشور خواهد شد، گفت: این اقدام یک امر جدی و مهمی بود که به لطف خدا مرکز مدیریت کلنگ شروع آن را زده است.
 
این مبلغ دینی بابیان این‌که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این معاونت می‌تواند شناسایی نیازهای تبلیغی در سطح کشور و اعزام مبلغ بر این مبنا باشد، عنوان کرد: ما با این کار نه تنها به نیازهای تبلیغی سریع‌تر پاسخگویی می‌کنیم بلکه نیازهای مناطق مختلف را برای تبلیغ مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که با برنامه‌ریزی معاونت تبلیغ برنامه‌هایی هم در مدارس انجام ‌شده است، اظهار کرد: این فعالیت در مدارس به‌گونه‌ای بوده است که در کنار برنامه‌های مهم آموزشی مدارس به تبیین مواضع تبلیغ نیز پرداخته می‌شود.
 
حجت‌الاسلام موسویان بابیان این‌که ما سال پیش 15 نفر از طلاب را از معاونت مدرسه امام رضا(ع) برای تبلیغ به گروه‌های تبلیغی معرفی کرده‌ایم، گفت:این طلاب موفقیت‌های تبلیغی قابل‌توجهی را به دست آوردند.
 
وی افزود: با توجه به این‌که سال اول بود و فعالیت‌های تبلیغی این طلاب نیز عموماً مردمی بود انسجام مناسبی نداشت با همین حال تجربیات فراوانی کسب کردیم که امسال برای ما خیلی کارآمد بود.
 
معاون تبلیغ مدرسه علمیه امام رضا(ع) بابیان این‌که امسال مجموعاً 25 نفر تحت عنوان گروه تبلیغی جهادی حافظان اعزام‌شده‌اند، ابراز کرد: 8 نفر از دوستان با عنوان گروه تبلیغی جهادی حافظان به کرمانشاه اعزام‌شده‌اند و باقی دوستان به‌صورت آزاد به تبلیغ اعزام ‌شده‌اند.
 
حجت‌الاسلام موسویان بابیان این‌که برای افزایش کیفی تبلیغ این عزیزان کلاس‌های فن خطابه برگزار شده است، گفت: کلاس‌هایی با عنوان جذب جوانان، وهابیت شناسی و چند عنوان دیگر کلاس نیز در این زمینه برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: با توجه با وضعیت جهان امروز در رابطه با ارتباط‌های جمعی که عموماً منجر به آگاهی مخاطبان تبلیغ ‌شده است، برای این مسائل نیز دست بکار شده تا طلاب با علمیت کامل به تبلیغ دین بپردازند.
 
حجت‌الاسلام موسویان بابیان این‌که بعد از تبلیغ محرم امسال 15 منبر عاشورایی برگزار کردیم، گفت: با این شیوه توانستیم تجربیات طلابی که به تبلیغ رفته‌اند را به طلاب آماده تبلیغ منتقل کنیم.
 
وی افزود: این شیوه راهکار مناسبی بود تا طلاب آماده به تبلیغ با چالش‌هایی را که ممکن است با آن روبه‌رو شوند به‌خوبی شناسایی کنند./837/پ202/ی
ارسال نظرات