۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۴۳۰۲۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تدبر و تفکر در آیات وظیفه مردم نسبت به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که وظیفه خداوند نزول قرآن و وظیفه پیامبر تفسیر آیات بوده است، گفت: وظیفه مردم نسبت به قرآن تدبر و تفکر است.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي، نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز، در برنامه تفسیر آیه 44 سوره نحل قرآن‌کریم که در لشکر 84 پیاده لرستان برگزار شد، به نزول قرآن از سوی خداوند اشاره کرد و بیان داشت: قرآن معارف بلند و عالیه‌ای دارد که این معارف را در قالب الفاظ متداول در میان انسان‌ها قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که محتوای عالی و بلند قرآن نیاز به تفسیر دارد، عنوان داشت: تفسیر قرآن نیز از وظایف پیامبر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که قرآن سرشار از استعارات و کنایات رمز دار است، خاطرنشان کرد: یک مفسر باید این مطالب را برای ما تشریح کند.

وی معجزه بودن قرآن کریم را بزرگ ترین عاملی بیان کرد که نیازمند تفسیر آیات قرآن است و افزود: در قرآن 500 آیه آیات‌الاحکام هستند که در این آیات کلیات بیان شده است و جزییات آن نیاز به تفسیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تفکر و تدبر در آیات قرآن کریم را از وظایف انسان بیان کرد و افزود: تفکر و تدبر در آیات رمز موفقیت انسان در عرصه های گوناگون و عامل سعادت بشر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز داشت: با تدبر در قرآن‌کریم می‌توانیم پاسخ‌گوی نیاز مردم باشیم و به حقانیت آن پی ببریم.

وی در ادامه با بیان این که شأن نزول آیه را کسی می‌داند که هنگام نزول قرآن حضور داشته باشد، افزود: مصداق بارز آن نسل جوانی هستند که در دوران انقلاب حضور نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که خداوند با ارسال پیامبران زمینه ارتباط مردم با پیامبرشان فراهم کرد، افزود: مراجعه کردن انسان به افراد متخصص یک اصل عقلی است.

وی با تأکید بر این که در مسائل دینی باید به کارشناسان دینی رجوع کنیم، عنوان داشت: در همه مسائل باید از متخصص مربوط به آن استفاده کنیم؛ چرا که این مسأله یک اصل عقلی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به وظیفه انسان در برابر آیات قرآن بیان داشت: مسلمانان در شناخت دین و احکام باید به مراجع تقلید مراجعه کنند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات