۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۴۳۰۳۲
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان:

بحث عمرانی امامزادگان از اهمیت خاصی برخوردار است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: یکی از مباحث مهم در رابطه با بقاع متبرکه در شهرستان لنجان که از میراث فرهنگی ایران اسلامی محسوب می‌شوند، بحث عمرانی آنها است.
امام‏زادگان

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا ترحمی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: یکی از مباحث مهم در رابطه با بقاع متبرکه در شهرستان لنجان که از میراث فرهنگی ایران اسلامی محسوب می‌شوند، بحث عمرانی آنها است.

وی افزود: برنامه‌هایی در راستای مرمت و نوسازی بقاع متبرکه پیگیری و انجام شده که نتایج مطلوبی از این اقدامات نیز مشاهده می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تصریح کرد: بقعه امامزاده سید ابراهیم ورنامخواست تاکنون با کمک خیرین و اقدامات این اداره توسعه چشم‌گیری داشته و همین امر موجب افزایش زائران این بقعه متبرکه نیز شده است.

وی ادامه داد: ساختمان جدید این امامزاده با مساحتی بالغ بر یک‌ هزار متر مربع بوده که هم‌اکنون نیز در حال ساخت است.

ترحمی بیان کرد: ضریح جدید امامزاده سیدابراهیم نیز با سازه فلزی و از جنس طلا و نقره ساخته شده که ساخت این ضریح مطهر بالغ بر 120 میلیون تومان هزینه در برداشته است.

وی یادآور شد: ضریح قدیمی این امامزاده که یکی از شاه‌کارهای هنر ضریح‌سازی است، پس از برگزاری تشریفات اداری و طی مزایده به بقعه متبرکه امامزاده بی‌بی سکینه خاتون شهرستان آران و بیدگل انتقال یافت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان اظهار کرد: همزمان با هفته وقف 100 تخته فرش به ارزش ریالی 450 میلیون ریال از طرف خیرین و مردم شهیدپرور ورنامخواست به امامزاده سید ابراهیم(ع) اهدا شد.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و نیاز بقعه به سیستم مناسب گرمایشی به همت هیأت امنای امامزاده و خیرین شهر ورنامخواست بقعه متبرکه امامزاده سید ابراهیم به سیستم گرمایشی به ارزش ریالی 200 میلیون ریال تجهیز شد.

 

شایان ذکر است، امامزاده سیدابراهیم ورنامخواست که از سلاله پاک و از نوادگان حضرت امام موسی بن جعفر (ع) است که در جنوب شرقی شهر ورنامخواست در 55 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده و بارگاه ملکوتی این بزرگوار مورد احترام مردم شریف ورنامخواست و شهرهای همجوار است./939/د102/ب6

ارسال نظرات