۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۴۳۰۳۵
معاون تهذیب مدرسه امام رضا:

تهذیب و مشاوره مسیر طلبگی را هموار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مشاور مدرسه حافظین امام رضا(ع) با بیان این‌که طلاب دقت داشته باشند که در مسیر زندگی مشاور داشته باشند، گفت: طلاب باید منویات امام خامنه‌ای را شاخص و سنجش راه خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام سيد محمد موسويان اصفهاني

 حجت‌الاسلام سید محمد موسویان اصفهانی، معاون تهذیب مدرسه حافظین امام رضا(ع) قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بابیان این‌که امروز مشاوره و تهذیب در مدارس علمیه یک ضرورت است، اظهار کرد: امروز آفت‌هایی که جامعه به ویژه اهالی دانش را تهدید می‌کند باید دقیق رصد و شناسایی کرد.

وی افزود: برخی نشست های اخلاقی که اصولاً صلاحیت تربیت را ندارد آینده اهل علم را تهدید می‌کند باید به اهل دانش معرفی شود.

 

حجت‌الاسلام موسویان اصفهانی به اهمیت پی گیری گسترش دروس اخلاق و مشاوره در حوزه اشاره کرد و با بیان این‌که مرکز مدیریت باید با تقویت معاونت‌های تهذیب و مشاوره در مدارس نیازهای اولیه طلاب را تأمین کنند، گفت: اگر ما به نیازهای طلاب نپردازیم، در ابتدای زندگی طلبگی او را به دام دشمن برده و با دست خود استعداد او را در زمین دشمن ذبح می‌کنیم.

 

مشاور مدرسه امام رضا(ع) بابیان این‌که طلاب باید دقت داشته باشند که در مسیر زندگی مشاور داشته باشند، گفت: طلاب باید منویات امام خامنه‌ای را شاخص و سنجش راه خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام موسویان با اشاره به این‌که بسیاری از طلاب این مدرسه از شهرستان می‌آیند، گفت: به دلیل دوری از محیط عاطفی خانواده دور شده است نیاز به کمک دارد که مدرسه به این نکته توجه دارد.

 

وی بابیان این‌که ورزش در مدرسه نیز باید سازمان‌دهی شود، ابراز کرد ما در این مدرسه با اجرای برخی از ورزش‌ها زیر نظر برخی از اساتید برجسته به تأمین این نیاز نیز پرداخته‌ایم.

 

حجت‌الاسلام موسویان با بیان این‌که برگزاری اردوها نیز از جمله راه‌هایی است که می‌توانیم به ایجاد رابطه دوستانه با طلاب می‌پردازیم، عنوان کرد: در سفر می‌توان خیلی از موانع تحصیلی طلاب را شناسایی کرد.

 

معاونت تهذیب مدرسه حافظین امام رضا با بیان این‌که ما با دعوت اساتید برتر اخلاق در سطح کشور در این مدرسه به دنبال تربیت صحیح اسلامی هستیم، ابراز کرد: ما با بحران‌هایی اخلاقی در جامعه روبرو هستیم که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و طلاب را برای فضای فرهنگی آینده آماده کرد.

 

وی افزود: برخی از هیأت مذهبی کاذبی هستند که با جذب برخی از طلاب به دنبال ایجاد فضاهای غبارآلود در مسائل مذهبی هستند.

 

حجت‌الاسلام موسویان بیان این‌که امروز برخی در کمین تفکر طلاب جوان ما هستند تا آنان را با مبانی انحرافی به‌عنوان مبانی اعتقادی آشنا کنند، گفت: تبیین مواضع و منویات مقام معظم رهبری در فضای حوزه‌ها باید با جدیت دنبال شود./837/ت302/س

 

ارسال نظرات