۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۲۴۳۰۹۲
عضو هیات علمی دانشگاه علوم اجتماعی:

استعمار فرانو به دنبال تغییر فکر و فرهنگ از طریق رسانه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی دانشگاه علوم اجتماعی گفت: سیاستمداران غربی‌ تا جنگ جهانی دوم با استعمار کلاسیک و بعد از آن با استعمار نو اهداف خود را پیگیری می‌کردند اما در استعمار فرانو دنبال تغییر فکر و فرهنگ از طریق رسانه‌ها هستند.
نادري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد نادری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اجتماعی، دوشنبه در همایش تحلیل فیلم مستند «کاریکاتورهای خون آلود» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزارشد، گفت: رویکرد غرب در قبال مسلمانان ناشی از رویکرد تاریخی برای ساختن دیگری است، در این بحث تاریخی از ابتدای قرن 21 غربی‌ها دیگری سازی و به طور خاص کشورهای مسلمان را دنبال کردند.

 

وی افزود: غربی‌ها در مقابل مسلمانان جنگ تمدن‌ها و اسلام‌هراسی را مطرح کردند.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم اجتماعی با اشاره به استعمار عنوان کرد: سیاستمداران غربی‌ تا جنگ جهانی دوم در استعمار کلاسیک با رویکرد اقتصادی و بعد از آن با استعمار نو که حاکمان دست‌نشانده بودند اهداف خود را پیگیری می‌کردند اما در استعمار فرانو دنبال تغییر فکر و فرهنگ از طریق رسانه‌ها هستند.  

 

ارزش‌های اسلام خطر زیادی برای استعمار فرانو دارد

 

نادری افزود: بعد دیگر استعمار فرانو تفرقه درون دینی از طریق شیعه انگلیسی یا سنی آمریکایی در کشورهای مسلمان است، با ایجاد نبرد تمدن‌ها نبرد هویتی بین غرب و مسلمانان به وجود می‌آورند تا اسلام را مورد هدف قرار دهند زیرا اسلام با داعیه جهانی کردن ارزش‌های خود خطر بیشتری برای آنها دارد.

 

وی در ادامه گفت: سیاستمداران غربی با ایجاد نبرد تمدن‌ها در خاورمیانه بر اساس ایجاد نظم نوین جهانی می‌خواهند همه را به سمت و سوی اسلام رومی ببرند به ویژه در قبال مسلمانان داخلی اروپا بحث اسلام رومی‌ها بسیار جدی است.

 

گفتمان جنگ با تروریست در راستای اسلام هراسی است

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم اجتماعی اظهار داشت: سردمداران تمدن غرب گفتمان جنگ با تروریست ها را مطرح و با اجماع رسانه‌ای این گفتمان را بهانه‌ای برای حمله به جهان اسلام و حضور غربی‌ها در خاورمیانه کرده و در واقع با دوگانه‌سازی و اسلام هراسی، اسلام را سمبل خشونت و خود را سمبل آزادی عنوان کردند.

 

نادری بیان داشت: اسلام هراسی یک وجه سیاسی، نظامی و یک وجه رسانه‌ای دارد در وجه رسانه‌ای تصویر اسلام در رسانه‌های غربی یک تصویر خشن و مسلمانان را تروریست و خشونت طلب نشان می‌دهند.

 

وی در پایان ابراز کرد: نامه رهبر انقلاب در راستای خنثی کردن شیوه جدید دشمن موفق بوده است ما در فضای مجازی می‌توانیم این اسلام هراسی را شکسته و وجوه مختلف آن را معرفی کنیم باید با رسانه مردم را پای کار آورد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات