۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۴۳۱۹۰
سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری اعلام کرد؛

بازداشت 20 نفر از عوامل گروهک تروریستی جیش العدل/ عامل اسیدپاشی هنوز شناسایی نشده است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر کشور گفت: در دو هفته گذشته نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان طی یک عملیات فوق العاده موفق به دستگیری 20 نفر از عوامل جیش العدل در یک خانه تیمی شدند.
حسينعلي اميري، عضو حقوقدان شوراي نگهبان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور امروز در دومین نشست‌ خبری خود در خصوص بخشنامه وزیر کشور مبنی بر استعفای مدیران متقاضی کاندیداتوری انتخابات مجلس، اظهار داشت: بخشنامه وزیر کشور مبنی بر استعفای مدیران متقاضی کاندیداتوری انتخابات مجلس صادر شد بنابراین مدیرانی که قصد حضور در انتخابات مجلس را دارند فرصت دارند تا اول اسفندماه سال 93 استعفا دهند در حال حاضر نیز تعدادی از مدیران وزارت کشور از جمله معاونان استانداران برای حضور در انتخابات استعفای خود را اعلام کرده‌اند.

 

 

وی با اشاره به گزارشی که اخیرأ در خصوص جمعیت کشور تهیه شده، بیان داشت: در گزارشی که اخیرأ تهیه شده، نزدیک به 71درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند و 29 درصد نیز روستا نشین هستند و این زنگ خطر بزرگی است و سعی داریم تا در لایحه تقسیمات کشوری این وضعیت را به شکل مناسبی تبدیل کنیم.

 

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به سفر وزیر کشور عراق به تهران، عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور ایران و عراق امضا شده است که مهمترین این تفاهمنامه‌ها برقراری رفاه مناسب برای زائران است.

 

امیری افزود: در شرایط فعلی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها ممکن نیست چرا که قانونی برای برگزاری آن در وزارت کشور وجود ندارد و اگر شوراها تأکیدی در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها دارند باید طرحی در قالب 3 فوریتی به مجلس ارائه دهند چنانچه این طرح تصویب شد و به قانون رسید ما خود را ملزم به اجرای آن خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قصد کاندیداتوری در انتختابات مجلس را دارد، خاطرنشان کرد: بنده به هیج عنوان قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس نه در تهران و نه در هیج شهر دیگر را ندارم.

سخنگوی وزارت کشور در خصوص عدم برگزاری جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب، تصریح کرد: علت عدم تشکیل جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب جلسه طولانی برخی از نمایندگان با وزیر کشور بود که بنده هم در آن جلسه حضور داشتم.

امیری با اشاره به عملکرد موفق نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، گفت: در 2 هفته گذشته نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان طی یک عملیات موفق، 20 نفر از عوامل جیش‌العدل را در یک خانه تیمی دستگیر کرد که در میان دستگیر شدگان قاتل معلمان شهر سرباز نیز حضور داشته است.

وی ادامه داد: وزیر کشور در حکمی مقیمی معاون جدید سیاسی وزارت کشور را به عنوان نماینده وزارت کشور در کمیسیون ماده 10 احزاب منصوب کرد لذا جلسات کمیسیون ماده 10 احزاب به ریاست آقای مقیمی برگزار خواهد شد.

 

قائم مقام وزیر کشور در خصوص پرونده اسیدپاشی گفت: عامل یا عوامل اسیدپاشی در اصفهان هنوز شناسایی نشده‌اند و پرونده اسیدپاشی همچنان در حال پیگیری است از اینرو حجم بالایی از افراد مشکوک تحت بازرسی قرار گرفته‌اند.

امیری بیان داشت: گزینه‌های استاندار مرکزی در حال بررسی است و امیدواریم در روزهای آتی گزینه نهایی به هیأت دولت معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: استاندار قم از سمت خود استعفا نداده و همچنان مشغول کار است اما معاون وی برای کاندیداتوری مجلس استعفای خود را اعلام کرده است./806/پ202/ج

 

ارسال نظرات