۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۴۳۲۴۱
در مشهد برگزار شد؛

تجمع دانش آموزان دبیرستان های امام رضا در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام

خبرگزاری رسا ـ در ادامه اعتراضات به هتک حرمت ساحت پیامبر اکرم(ص)، امروز دانش آموزان، اولیا و مسؤولان مدارس امام رضا(ع) مشهد مقدس تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
پيامبر اعظم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دانش آموزان دبیرستان های امام رضا(ع) در سه ناحیه مشهد طی مراسمی که به منظور اعلام انزجار از هتک حرمت قدسی و نورانی پیامبر گرامی اسلام(ص) برگزار شد، این جسارت نشریه فرانسوی به مقدسات مسلمانان را محکوم کردند.

 

این گزارش حاکی است، تجمع دانش آموزان، اولیا و مسؤولان دبیرستان های پسرانه امام رضا(ع) در دبیرستان واحد3 امام رضا(ع) واقع در بولوار سجاد و نیز دبیرستان امام رضا(ع) خواجه ربیع، و تجمع دانش آموزان دختر نیز در دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) در شهرک شهید رجایی برگزار شد و طی آن دانش آموزان با شعار های «لبیک یا رسول الله»، « ما عاشق محمدیم، پیرو راه احمدیم» و...، عشق و ارادت خود به پیامبر گرامی اسلام(ص) را اظهار و از هتک حرمت کنندگان به ساحت قدسی ایشان برائت جستند.

 

در این مراسم که از ساعت 10 صبح امروز و با حضور محمدتقی فخریان، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی برگزار شد، نامه دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) مشهد مقدس به مجامع بین المللی با دو زبان انگلیسی و عربی قرائت شد و در انتها، دانش آموزان با امضای میثاق نامه ای که آیه 10 سوره مبارکه فتح روی آن قید شده بود، با پیامبر مهر و رحمت پیمان دوباره بستند.

 

در حاشیه این مراسم، محمد تقی فخریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: این روزها، مسلمانان با حرکات خودجوش شان هم محبت خود به پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و هم تنفرشان از دشمنان اسلام و دشمنان پیامبر(ص) را اعلام می کنند.

 

وی در ادامه افزود: ایران اسلامی ارادت خود به پیامبر گرامی اسلام(ص) را به صورت ویژه تری نشان داده است؛ چه در تجمعات پس از نماز جمعه، چه در راهپیمایی ها و چه در تجمعاتی که در مقابل دفاتر سازمان ملل و سفارتخانه ها انجام گرفت و در این میان باید نقش و پرچمداری دانش آموزان که آینده انقلاب اسلامی هستند را در چنین عرصه ای نشان داد.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی(ع) با اشاره به لزوم نقش آفرینی این بنیاد فرهنگی در واکنش به هتک حرمت ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی رضوی که رسالت فرهنگی و اهل بیتی(ع) دارد، وظیفه خود دانست تا در این عرصه نقش آفرینی کند و در همین راستا در اولین گام، تمامی مدارس امام رضا(ع) با صدور بیانیه هایی اعتراض خود را به این اقدام اعلام کردند اما با توجه به این که این اقدام توهین آمیز در زمان امتحانات دانش آموزان صورت گرفت، دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) به صورت خودجوش در قالب تجمع اعتراض آمیز، انزجار خود از این اقدام را اعلام کردند.

 

فخریان در پایان با بیان این که «این اقدامات دشمنان اسلام تداعی کننده جمله معروف خاک به چهره خورشید پاشیدن است»، گفت: این اقدام باعث شد که محبت و همدلی بین مسلمانان افزایش یابد./820/پ202/ب5

 

ارسال نظرات