۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۴۳۲۶۵

شهردار قزوین دبیر کنگره بین المللی آیت الله شالی شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسعود نصرتی، شهردار قزوین به عنوان مسؤول کمیته امور بین‌الملل کنگره آیت الله موسوی شالی منصوب شد.
نصرتي؛ شهردار قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین؛ طی حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تائید استاندار قزوین، مسعود نصرتی، شهردار قزوین به عنوان مسؤول کمیته امور بین الملل کنگره آیت الله موسوی شالی منصوب شد.

در این حکم آمده است: امید است با اتکاء به خداوند سبحان در راستای تثبیت ارزش های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و اشاعه شناساندن آثار و مفاخر فرهنگی خاصه علماء و مراجع دینی بزرگوار، موفق و موید باشید.

 

بر اساس این گزارش، شخصیت آیت‌الله شالی ملی و دارای ارادتمندانی در اقصی نقاط کشور است و بر این اساس کنگره ملی آیت‌الله شالی(ره) با هدف الگودهی به جوانان و بازگو کردن منش‌های اخلاقی این عالم ربانی برگزار می‌شود.

 

در این گزارش آمده است؛ پرداختن به مبارزات این عالم ربانی، جریانات سیاسی وی، تفسیر قرآن و شاگردپروری این شخصیت جلیل‌القدر، شاگردپروری، ارادت وی به آستان با عظمت اهل‌بیت(ع) و مسائلی از این دست می‌تواند منجر به وحدتی در ارسال آثار و خروجی مناسبی از این کنگره شود.

 

خروجی کنگره مزبور از آنجایی حائز اهمیت است که به این وسیله می‌توان منش‌های شخصیتی ایشان را در جامعه رواج داد.

 

گفتنی است؛ سیدحسن موسوی‌پور معروف به شالی فرزند سیدمحمد در سال 1296ه.ش در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

 

وی از آغاز جوانی به تحصیل علوم اسلامی روی آورده و با تلمذ از محضر علما و مجتهدین عظیم‌الشأنی همچون: آیت‌الله سید عبدالهادی شیرازی، آیت‌الله اصطهبانی، آیت‌الله سیدعلی قاضی، آیت‌الله کمپانی، آیت‌الله سید ابوالقاسم خویی، شیخ مرتضی دیزالی، شیخ عباس قمی، علامه امینی، حاج حسین قمی، سید محمود مرعشی و ... در طی 22 سال تحصیل در نجف اشرف توانست مدارج علمی را به سرعت طی کرده و با تزکیه نفس و مجاهدت فراوان به درجه اجتهاد نائل شود.

 

عارف و اصل و کامل روزگار، حضرت آیت‌الله بهجت در دیدار با یکی از فرزندان ایشان فرمودند: اگر می‌خواهید به چهره انسان‌های بهشتی بنگرید، به آقای شالی نگاه کنید.

 

شایان ذکر است؛ موقعیت والای آیت‌الله شالی از سویی و تقوای زبانزد ایشان از سوی دیگر موجب اطمینان و احترام و وثوق عالمان طراز اول جهان شیعه در عصر حاضر به ایشان شده که صدور اجازات متعدد از سوی مراجع چون امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی(ره)، آیت‌الله حجت (ره)، آیت‌الله حکیم(ره)، آیت‌الله شاهرودی(ره)، آیت‌الله اراکی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی(ره) و مقام معظم رهبری (دامت افاضاته) و نیز اجازات نقل احادیث از سوی آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) و آیت‌الله تهرانی(ره) بیانگر این موضوع است.

 

وی امام جمعه شهر تاکستان و نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری بوده و بیش از یک هزار نماز جمعه در شهر تاکستان برگزار کردند.

 

از اسرار زندگی آیت‌الله شالی بحث تشرّف ایشان به مسجد مقدس جمکران است؛ ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر هفته شب‌های چهارشنبه در شرایطی به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شدند.

 

این عمل به مدت 23 سال و تا زمان کسالت جسمی ایشان بدون وقفه ادامه داشت و وقتی با اصرار از چگونگی این موضوع سئوال شد فقط به ذکر این بیت بسنده کرد:«رشته‌ای بر گردنم افکنده دوست * می‌کشد هرجا که خاطر خواه اوست.

 

حضرت آیت‌الله شالی در مردادماه 1385 دارفانی را وداع گفت./955/ت302/ب6

ارسال نظرات