۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۴۳۳۲۸
دستاوردهای اردوی طلاب آذربایجان غربی به قم؛

مرکز بین المللی تقریب در آذربایجان غربی راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مرکز بین المللی تقریب جهت پذیرش طلاب از کشورهای همجوار همچون ترکیه، آذربایجان، جمهوری نخجوان و گرجستان در استان راه اندازی می شود.
حجت الاسلام والمسلمين قهرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اشاره به اردوی هشتصد هزار نفری علما، اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان به قم افزود: این اردوی علمی، تربیتی و اخلاقی یک هفته ای در محضر بزرگان دینی قم برگزار شد و دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشت.

 

وی نخستین برنامه سفر را حضور در دفتر مقام معظم رهبری در قم و تجدید بیعت با رهبری اعلام کرد و گفت: در دفتر مقام معظم رهبری با آیت الله مصباح یزدی دیدار شد و ایشان با سخنان خود طلاب و اساتید حوزه علمیه قم را به فیض رسانند.

 

حجت الاسلام قهرمانی از دیدار ویژه طلاب و اساتید مدارس علمیه استان با حضرت آیت الله جواد آملی خبر داد و افزود: این مفسر بزرگ قرآن کریم از رشد و بالندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ابراز خرسندی کرد و از طلاب خواست تا همچنان جایگاه آذربایجان غربی را که علمای بزرگی را به جامعه معرفی کرده است، حفظ کنند.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از دیگر برنامه های اردوی هفت روزه به قم بود که در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام قهرمانی گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی به جایگاه علم در اسلام اشاره کرد و با نقل سفارشات امام علی(ع) به کمیل، علم را ثروت برتری دانست.

 

مدیرحوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: در جریان اردو، با آیت الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور دیدار انجام شد و ایشان از این حرکت منسجم تجلیل کرد و گفت: هر آنچه در توان داریم در راستای رشد و تعالی حوزه های علمیه استان آذربایجان غربی به کار خواهیم گرفت.

 

وی دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی را از دیگر برنامه های سفر طلاب و اساتید حوزوی آذربایجان غربی به قم برشمرد و تصریح کرد: بر اساس تأکید امام جمعه قم باید در زمان غیبت امام عصر (عج) تلاش ها برای رشدو بالندگی حوزه های علمیه مضاعف شود.

 

دیدار علما و فضلای آذربایجان غربی با رهبر انقلاب/ راه اندازی مرکز بین المللی تقریب در آذربایجان غربی

 

حجت الاسلام قهرمانی گفت: در ادامه سفر دیداری خصوصی با حجت الاسلام والمسلمین مروی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد و وی قول مساعدت داد که در آینده علما و فضلای آذربایجان غربی با رهبر معظم انقلاب ملاقات داشته باشند.

 

وی افزود: در دیدار با حجت الاسلام زمانی، معاون بین المللی حوزه های علمیه کشور، با توجه به موقعیت و ظرفیت های استان، بحث بین المللی شدن حوزه علمیه آذربایجان غربی مطرح شد.

 

حجت الاسلام قهرمانی افزود: مقرر شد آذربایجان غربی ظرفیت های لازم را برای ایجاد مرکز بین المللی تقریب در استان فراهم کند تا پذیرش طلاب از کشورهای همجوار مثل ترکیه، آذربایجان، جمهوری نخجوان و گرجستان که همزبان نیز هستیم انجام گیرد.

 

وی گفت: در این دیدار همچنین بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزش زبان تأکید شد چرا که ظرفیت های لازم در آذربایجان غربی به جهت تبلیغ و اعزام مبلغ به کشورهای همجوار فراهم است، آموزش زبان می تواند برای تبلیغات خارج از کشور مبلغان استانی مؤثر باشد.

 

وی به دیدار با حجت الاسلام فرحانی، معاون امور حوزه های علمیه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: از آنجایی که وی از ابتدا در جریان امور مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان بود با ارزیابی مثبت عملکرد حوزه های علمیه استان، بر رشد و بالندگی کمی و کیفی مدارس علوم دینی استان نسبت به سایر استان ها تأکید کرد.

 

حجت الاسلام قهرمانی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی برای نخستین بار این اردو را که یک حرکت بزرگ علمی و تربیتی است، انجام داده که الگویی عملی برای سایر استان هاست که امیدواریم ادامه یابد.

 

وی دیدار با معاونان حوزه های علمیه کشور و حضور در نماز جمعه قم را از دیگر برنامه های اردوی 800 نفری طلاب و اساتید حوزه های علمیه آذربایجان غربی به قم خواند و خاطرنشان کرد: آیت الله بوشهری در خطبه های نماز جمعه از مسؤولان حوزه های علمیه آذربایجان غربی قدردانی و برای رشد و بالندگی آن دعا کردند.

 

حجت الاسلام قهرمانی در پایان از فرماندهان قرار گاه حمزه سید الشهدا(ع) و سپاه شهدای استان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و مدیر صدا و سیمای آذربایجان غربی به جهت همکاری در برگزاری این اردو قدردانی کرد./936/پ201/ب4

ارسال نظرات