۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۴۳۳۳۱
مدیر موسسه کانون خورشید:

رواج بی‌حجابی نتیجه شیوع نگاه ابزاری به زنان و پایمال کردن حقوق آنها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر موسسه کانون خورشید، رواج بی‌حجابی را نتیجه شیوع نگاه ابزاری به زن و پایمال کردن حقوق آنها دانست و گفت: ورود به بحث حجاب و عفاف با نگاه حقوق بشری برای توجیه افرادی که از ناحیه شرع قانع نمی‌شوند بسیار مؤثر خواهد بود.
حجت الاسلام مشکوري مدير کانون خورشيد
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل  از مرکز حجاب ریحانه‌النبی(س)، حجت‌الاسلام محمد حسین مشکوری، مدیر موسسه کانون خورشید، حجاب را فارغ از نصوص آیات و روایات، بحثی حقوق بشری دانست و گفت: امروز در دنیا به زن نگاه ابزاری می‌شود و برای منافع مادی و سود بیشتر مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.


حجت‌الاسلام مشکوری افزود: غرب تحت عنوان شعارهای جذاب همانند آزادی و حقوق انسان‌ها؛ کرامت زنان را نقض کرده و از این قشر از جامعه به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغات جذاب‌تر و فروش بیشتر محصولات خود بهره‌برداری می‌کند.
 

وی با اشاره به نظر اسلام درباره حقوق زنان اظهار داشت: در دین اسلام افزون بر آیات و روایات بسیاری که راجع به زنان وجود دارد، کرامت، انسانیت و عقلانیت در آنان محترم شمرده شده و نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی بسیار عمده معرفی شده است.


مدیر موسسه کانون خورشید افزود: با توجه به تأثیرگذاری بانوان در جامعه، دارای حقوقی هستند و نباید تحت تأثیر تبلیغات و القائات واقع شده به راحتی خود را ابزار دیگران قراردهند و حقوقشان را نادیده بگیرند.


وی توجه به حجاب و عفاف را در پیشبرد حقوق زنان بسیار کارآمد خواند و یادآور شد: رواج بی‌حجابی نتیجه شیوع نگاه ابزاری به زن و پایمال کردن حقوق او است و ورود به بحث حجاب و عفاف با نگاه حقوق بشری برای توجیه افرادی که از ناحیه شرع قانع نمی‌شوند بسیار مؤثر خواهد بود.


حجت‌الاسلام مشکوری ابراز کرد: بحث حجاب مقوله‌ای فرهنگی است که جهت بخشیدن، انعطاف افکار عموم مردم نسبت به آن و ایجاد نوعی نگاه مشترک در این زمینه بسیار مشکل است از این‌رو با ابزار معنوی‌ انسان دوستانه همچون حقوق بشر و حقوق بانوان می‌توان به آن پرداخت.


وی اشاعه فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر را زیرساخت ترویج حجاب و عفاف در جامعه خواند و تصریح کرد: اگر بسترهای امر به معروف در جامعه از سوی مردم و مسؤولان فراهم شود زمینه پرداختن به امور فرهنگی همچون حجاب و عفاف نیز مهیا می‌شود چنان که امام خمینی(ره) نیز در اوایل انقلاب بر تأسیس وزارتخانه‌ای به نام امر به معروف و نهی ازمنکر تأکید داشتند./908/د102/ف
ارسال نظرات