۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۴۳۳۴۶
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب مصر با توطئه استکبار به نقطه شروع بازگشت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که حفظ وحدت را یکی از مهم‌ترین ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: در کشور ما شیعه و سنی در همه جبهه‌ها برادارنه در کنار یکدیگر هستند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان نخبه اهل سنت وحدت را یکی از ارزش‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: اسلام دین وحدت و اتحاد است و شیعه و سنی فرقی باهم ندارند؛ امام(ره) بر این مسأله تأکید بسیار داشتند.

وی وحدت موجود میان شیعیان و اهل تسنن کشور ما را یکی از آثار انقلاب اسلامی دانست و گفت: شیعه و سنی باهم برادرند و در همه جبهه‌ها در کنار هم بودند و در حال حاضر نیز به خوبی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اسلام را به عنوان مهم‌ترین رکن انقلاب برشمرد و بیان داشت: حفظ ارزش‌های اسلامی یک وظیفه همگانی است و همه باید در این زمینه تلاش کنند چراکه ما این انقلاب را ارزان به دست نیاورده‌ایم و شهدای زیادی تقدیم آن شده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به فقر فرهنگی و اقتصادی مردم در طول دوران شاهشاهی، گفت: حاکمان جائری که پیش از انقلاب بر کشور ما حکومت می‌کردند تنها به فکر لذت‌گرایی خود بودند و اگر هم گاهی حرفی از اسلام به میان می‌آوردند، آن را ابزاری برای حفظ قدرت و حکومت خود قرار می دادند.

وی با تأکید بر این که پس از انقلاب در همه عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم، افزود: زنان قبل از انقلاب دو دسته بودند عده‌ای تابع فرهنگ غرب و گروهی دیگر خانه نشین بودند؛ امروز به برکت انقلاب خانم‌ها در همه عرصه ها از جمله در دانشگاه‌ها حضور فعالانه‌ای دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت موجود در کشور مصر اشاره کرد و گفت: مردم مصر خون‌ها دادند تا مبارک و ایادی‌اش را کنار بزنند اما استکبارجهانی کاری کرد که این انقلاب هنوز به اهداف خود نرسیده است، مبارک و فرزندانش آزاد شدند و دوباره کشتارها شروع شد./928/پ202/ج

ارسال نظرات