۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۴۳۳۶۲
آیت الله شبستری:

حجاب مانع پیشرفت زنان نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز یکی از عوامل مؤثر در افزایش طلاق را بدحجابی و بی بند و باری دانست و گفت: حجاب نماد جامعه اسلامی است و امنیت و آرامش می آورد.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در جمع  اقشار مختلف مردم شهرستان هریس در مسجد امام زمان(عج) با تأکید بر اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی اظهار داشت: عفاف و حجاب تأکید مبانی اسلامی و مسأله‌ای فطری است.

 

وی با بیان این‌که حجاب و پوشش در تمام ادیان، دارای جایگاه خاصی است، خاطرنشان کرد: البته حجاب و عفاف مختص زنان نیست و مردان نیز باید عفیف باشند، در هفت آیه از قرآن در خصوص حجاب و عفاف زنان و مردان تاکید شده است.

 

عضو خبرگان رهبری با این بیان‌که حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است، گفت: اسلام خیر و صلاح جامعه را می خواهد و تا امت اسلام را از عوارض و ناملایمات محفوظ کند، بنابراین سعی کنید؛ در کنار تعلیم و تعلم به مسأله حجاب اهتمام ویژه ای داشته باشید.

 

وی ادامه داد: هر قدر قوانین اسلام را مطالعه کنیم، خواهیم یافت که آموزه های دینی منطبق بر فطرت انسان است و یکی از عللی که دین اسلام هر روز پیشرفت می‌کند همین دین فطرت می باشد؛ در حقیقت حجاب یک مقوله فرهنگی است و همچنین تکلیف دینی و الهی است و مردم باید به آن پایبند باشند.

 

آیت الله شبستری به عوارض و پیامد های بی حجابی اشاره کرد و افزود: اگر بانوان باحجاب و مستور باشند از عوارض بی حجابی محفوظ خواهند ماند، خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که تعداد دانشجویان دختر دانشگاه های کشور که بیشتر از پسران است  و 60 درصد دانشجویان دختر و 40 درصد آنها پسران می باشد.

 

وی با بیان این‌که اسلام حجاب را محدودیت برای زنان نمی‌داند، تصریح کرد: فعالیت های مؤثر زنان در عرصه های مختلف نشانگر این است که حجاب و عفاف موجب پیشرفت زنان در کشور نسبت به گذشته و کشورهای دیگر شده است.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که یکی از عوامل مؤثر در افزایش طلاق بدحجابی و بی بند و باری است، خاطرنشان کرد: افزایش طلاق در جامعه، به دنبال خود معضلات دیگری را به وجود می آورد که همین مسأله ضرورت لازم برای مقابله با مظاهر بدحجابی در جامعه را بیش از پیش نشان می دهد.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که حجاب مانع از پیشرفت بانوان نیست، اظهار داشت: حجاب نماد جامعه اسلامی است و امنیت را برای بانوان ایجاد می کنند و آنها با آرامش ذهنی می توانند در کنار خانه داری و تربیت فرزندان در دیگر شغل ها نیز فعالیت داشته باشند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات