۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۴۳۳۶۷
همزمان با دهه فجر انقلاب صورت می گیرد؛

آغاز به کار بخش زیارت در شبکه استانی خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، بخش ویژه زیارت در شبکه استانی سیمای خراسان رضوی با شعار «زیارت پنجره ای به آسمان ولایت» افتتاح می شود.
حجت الاسلام نهاوندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به معرفی پروژه های فنی عمرانی این مرکز که در دهه فجر افتتاح می شود، پرداخت.

 

 وی به افتتاح استودیوی خبر با تجهیزات مدرن و دفتر خبری ترشیز(کاشمر) در بخش پروژه های خبری اشاره کرد و گفت: در حوزه سیما نیز 44 عنوان اثر فاخر تولید شده است که آثار شاخص آن، فیلم سینمایی «ستاره شرق» با محوریت زندگی فضل بن شاذان(از یاران امام هشتم) و فیلم «فرزانه» است.

 

حجت الاسلام نهاوندی با تأکید بر لزوم توجه به تولیدات مبتنی بر تلاش هنرمندان استانی که عمدتا در طبقات الف نیز قرار دارند، افزود: صداوسیمای خراسان رضوی در سال93 بیشترین تولیدات استانی را در حوزه انیمیشن داشته است.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی از آغاز به کار بخش زیارت سیمای استانی خراسان رضوی با زمان پخش چهار ساعته خبر داد و افزود: پس از لغو راه اندازی شبکه ملی زیارت، تلاش شد پتانسیل در نظر گرفته شده برای آن در این قالب مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی، شعار این بخش را «زیارت پنجره ای به آسمان ولایت» عنوان و تصریح کرد: ارتباط با اماکن زیارتی، مسابقه فرهنگی اجتماعی هشت، شرح ادعیه و مناجات ها و زیارت ها از سوی نخبگان حوزوی، پخش مستندهای جذاب در معرفی اماکن مذهبی و زیارتی داخل و خارج کشور، خبر 120 ثانیه ای زیارت در سطح جهان اسلام، بیان احکام و آداب زیارت و پاسخ به شبهات از برنامه های این بخش است.

 

آغاز تولید مستند ختم ساغر با محوریت شخصیت آیت الله میرزاجوادآقا تهرانی

 حجت الاسلام نهاوندی با اشاره به کلید زنی مستند فاخر «ختم ساغر» با حضور معاون استان های صداوسیما در دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: این مستند با محوریت شخصیت آیت الله میرزا جوادآقا تهرانی که در عرصه های انقلاب و دفاع مقدس و نیز حوزه علمیه خدمات گسترده ای داشته است، تولید می شود.

 

رونمایی از 45 اثر موسیقی ارزشی

وی با بیان این که طی ایام دهه فجر، نمایشگاه آثار فاخر مرکز خراسان رضوی نیزدر لابی مجتمع فرهنگی رضوان دایر خواهد بود، از رونمایی از 45 اثر موسیقی در این ایام خبر داد و گفت: هنرمندان موسیقی استان با نگرش های ارزشی به تولید موسیقی های متناسب در ژانرهای مختلف پرداخته اند که بخش عمده آن پس از ارزیابی در سازمان صداوسیما مجوز پخش از همه شبکه های استانی گرفته است.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در ادامه به رونمایی از 9 پروژه تحقیقاتی مرکز در سال93 اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین با بهره برداری از رسیور 3TS، امکان دریافت 22 شبکه از جمله العالم و جام  جم در استان فراهم می شود.

 

 وی ادامه داد: با توجه به تغییر سیستمMPGبه MPG4،  مخاطبانی  که شبکه استانی را از طریق ماهواره دریافت می کردند اکنون برای دریافت شبکه نیازمند نصب رسیور HD(دیجیتال) هستند.

 

حجت الاسلام نهاوندی با اشاره به وجود 30 شهر در خراسان رضوی گفت: در حوزه دیجیتال سازی به پوشش جمعیتی 95 رسیده ایم که روستاها و شهرهای کوچک را نیز شامل می شود.

 

وی با بیان این که این پروژه ها در مجموع با هزینه 58 میلیارد و 670 میلیون ریال به بهره برداری می رسد، افزود: از سال 89 تا 93 بیست عنوان تله فیلم و سریال و 19 عنوان مجموعه انیمشین در این مرکز تولید شده است.

 

لغو راه اندازی شبکه ملی زیارت معلول نبود عزم جدی در مسؤولان استانی است

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت لغو ایجاد شبکه زیارت، گفت: با این که راه اندازی این شبکه، مصوبه سفر استانی هیأت دولت گذشته بود اما تأمین اعتبار و حمایت نشد.

 

وی اضافه کرد: در مدیریت جدید سازمان صداوسیما نیز سه دغدغه تعامل حداکثری با آستان قدس رضوی، کمبود منابع مالی و نبود منابع درآمد پایدار و تولیدات فاخر در خصوص این شبکه مطرح است که از سوی مسؤولان استانی مورد غفلت واقع شده است وگرنه صداوسیما کاملا به ضرورت ایجاد آن واقف بوده و حمایت لازم را دارد.

 

حجت الاسلام نهاوندی در خصوص اقدامات این سازمان در راستای انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، از نبود متولی و ستاد برنامه ریزی مشخص در این زمینه انتقاد و تصریح کرد: در این زمینه پیشنهاد برگزاری کنگره رادیو تلویزیون های اسلامی در سال 2017 مطرح شده است./930/پ201/ب5 

 

ارسال نظرات