۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۴۳۴۰۴
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری:

امام حسین(ع) جامع‌ترین و کامل‌ترین مهندسی فرهنگی را انجام داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق با تاکید بر این‌که جریان عاشورا یک جریان فرهنگی کامل است، گفت: امام حسین (ع) با مهندسی این جریان عمیق فرهنگی، به دنبال عزت انسان‌ها و آموزش مقاومت و ایستادگی در برابر ظالم است.
اولين نشست هم انديشي جمعي از اساتيد دانشگاه‌هاي استان مازندران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین نجف نجفی روحانی در اولین نشست هم اندیشی جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان مازندران، گفت: اساتید دانشگاه‌ها که به کربلای معلی مشرف شده اند باید فرهنگی بیندیشند و ببینند که امام حسین (ع) چگونه واقعه عاشورا را مهندسی کرده و این موضوع را الگو برداری نموده و به دانشجویان خود ارایه دهند.

وی با بیان این که سفر یک استاد دانشگاه به کربلای معلی با افراد عادی بسیار متفاوت است، افزود: این سفر معنوی برای همه اجر و ثواب دارد ولی برای کسی که با تفکر، تامل و اندیشه به این سفر روحانی آمده و به‏دنبال کسب بصیرت و معرفت است، اجر مضاعفی از سوی خدا اختصاص داده می‌شود.

نجفی روحانی با اشاره به این که تاریخ باید پلی به سوی آینده باشد، گفت: در کربلا از یک طرف همه زیبایی‌ها در حد اعلی از سوی امام حسین (ع) و یارانش به نمایش گذاشته شد و از سوی کج اندیشان و دنیان طلبان تمام زشتی‌ها را به نمایش گذاشتند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، افزود: در طول تاریخ همواره جریان نور و ظلمت وجود داشته است که برای تشخیص آن بصیرت لازم است.

وی کربلای معلی را دانشگاه بزرگ حسینی خواند و اظهار داشت: در دانشگاه امام حسین (ع) همه رشته‌های تربیت انسانی برای دانشجویان وجود دارد و شما اساتید باید آن را در دانشگاهها برای دانشجویان خود ارایه دهید.

نجفی روحانی خط امام حسین (ع) و یزید را در نقطه تضاد کامل خواند و بیان داشت: همانگونه که امام حسین (ع) فرموده اند، راه ایشان در مقابل راه یزید است و هیچ وقت راه نور با تاریکی در یک مسیر قرار نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر این که فرهنگ امام حسین (ع) استمرار دارد و موجب عظمت ملت‌ها شده است، گفت: با نگاهی به اقدامات چند ساله گروه‌های تروریستی ـ تکفیری در کشورهای، سوریه، لبنان و عراق می‌بینیم که فرهنگ امام حسین (ع) در مقابل این تروریست‌ها ایستاده است.

نجفی روحانی جریان و اقدامات گروهک تروریستی ـ تکفیری داعش را همانند جریان یزید دانست و اظهار داشت: تروریست‌های تکفیری هم اکنون در کشورهای عراق، سوریه و لبنان همانند یزید و یارانش مردم را قتل عام می‌کنند و از هیچ جنایتی ابا ندارند و این مساله نشان می‌دهد همانگونه که تفکر یزیدی در جهان وجود دارد در مقابل آن تفکر مقاومت حسینی نیز وجود دارد.

وی تفکر مقاومت حسینی را تفکری فراتر از مرزهای شیعیان دانست و بیان داشت: تفکر امام حسین (ع) هم اکنون در بین فلسطینیان که اهل سنت می‌باشند در مقابله با رژیم صهیونیستی حاکم است و موجب مقاومت آنها در مقابل ارتش تا به دندان مسلح صهیونیستی شده است.

نجفی روحانی با تاکید بر این که جریان عاشورا یک جریان فرهنگی کامل است، افزود: امام حسین (ع) با مهندسی این جریان عمیق فرهنگی به دنبال عزت انسانها و آموزش مقاومت و ایستادگی در برابر ظالم است.

وی با اشاره به این که اندیشه حسینی جهان شمول و برای کل بشریت است اظهار داشت: در روز عاشورا امام حسین (ع) حتی کسانی که دین ندارند و به قیامت ندارند چنانچه آزاده باشند باید جریان یزید را محکوم کنند زیرا اندیشه یزیدی و عملکرد او ضد انسانیت و بشریت بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام حسین (ع) جریان انحرافی را در کربلا به محاکمه کشاند، افزود: امام حسین (ع) در کربلا دادگاهی بین المللی تشکیل داد و عملکرد یزید و یارانش را برای همیشه تاریخ محکوم کرد و با استدلال جهانیان را به داوری نشاند.

در ادامه این نشست چند تن از اساتید دانشگاه ضمن تشکر از بعثه مقام معظم رهبری برای ترتیب دادن این نشست صمیمی، نقطه نظرات خود را ارایه دادند.

اثنی عشری، استاد اقتصاد دانشگاه مازندران، گفت: مردم ایران اگر در زمان امام حسین (ع) می‌بودند آن حضرت را یاری می‌کردند چنانچه در 8 سال دفاع مقدس مقاومت حسینی را نشان دادند.

وی با اشاره به شوق و اشتیاق دانشجویان به زیارت عتبات عالیات اظهار داشت: محبت اهل بیت (ع) در خون و پوست جوانان ما عجین شده که این امر بهترین سرمایه برای تامین سعادت دنیا و آخرت آنهاست.

حسامی، استاد اقتصاد دانشگاه مازندران نیز راه امام حسین (ع) را راه نجات خواند و گفت: امام حسین (ع) مشعل هدایت و کشتی نجات است و فرهنگ سید الشهدا (ع) تنها فرهنگ نجات بخش بشریت به ویژه جوانان است.

وی با بیان این که هر کس به اندازه ظرفیت وجودی خود از این زیارت بهره می‌برد، افزود: هر اندازه استعداد و ظرفیت انسان بیشتر شود بهره بیشتری از معرفت و بصیرت مکتب حسینی می‌برد و ما باید ظرفیت خود را افزایش دهیم.

در ادامه خانم  نظری، استاد شیمی این دانشگاه، علم حقیقی را نور دانست و اظهار داشت: علم از سنخ نور است و جان انسان برای دریافت آن بسیار عظیم و بزرگ است و هیچگاه پر نمی‌شود.

وی در رابطه با نقش دعا و توسل در این عالم گفت: اسلام دین جامع و کامل است و دعا روی مولکول‌های آب و غذا اثر گذار است و حتی تربت امام حسین (ع) یکی از وسایل الهی است که موجب شفای مریض‌ها می‌گردد.

سپس نبی نتاج، استاد علوم قرآنی و دبیر هم اندیشی اساتید استان مازندران با اشاره به بیانات شهید مطهری به مساله لزوم توجه به یزید و حسین زمان خود، اظهار داشت: در جامعه 2 گروه هستند، گروه عوام و گروه خواص که عوام از خواص پیروی می‌کنند و خواص باید نقش حسینی خود را ایفا نمایند.

وی با بیان این که در زمان امام حسین (ع) مردم 3 گروه بودند، یاران امام حسین (ع) و یاران یزید و افراد بی تفاوت، افزود: بسیاری از خواص از امام حسین (ع) جدا شدند و برای دنیای خود به سوی یزیدیان رفتند و این هشداری است برای امروز ما که باید دست از یاری حسین زمان برنداریم.

در این نشست صمیمی برخی از اساتید دیگر نیز به بیان خاطراتی درباره زیارت خود پرداختند./840/د102/ف

ارسال نظرات