۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۴۳۴۱۱
مدیر حوزه علمیه استان تهران:

پذیرش حوزه‌های علمیه باید ارتقای کمی و کیفی پیدا کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: حوزه‌های علمیه افزون بر روال عادی گزینش باید به کیفیت پذیرش و گزینش علاقه‌مندان ورود به حوزه بپردازند.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله غفوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، مدیر حوزه علمیه استان تهران در دومین جلسه هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان که صبح امروز برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک به مناسبت دهه دفجر و عرض خیر مقدم به مدیران مدارس علمیه استان، با اشاره به برگزاری تخصصی جلسات مدیران مدارس علمیه تصریح کرد: قرار است جلسات مدیران مدارس علمیه تخصصی برگزار شود و مدیران محترم با ارائه نظرات، گفت‌وگو و تبادل نظر در مورد موضوعات و مشکلات مدارس علمیه، ما را در رفع مشکلات و پیشبرد کارها یاری کنند.

 

وی در ادامه افزود: موضوع تهذیب، مهم ترین موضوع مدارس علمیه است که باید در جلسات مدیران به آن پرداخته شود ولی به دلیل اولویت زمانی موضوع پذیرش حوزه‌های علمیه، در این جلسه با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی پذیرش به این موضوع به صورت تخصصی خواهیم پرداخت.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به نحوه پذیرش و گزینش حوزه‌های علمیه ابراز داشت: حوزه‌های علمیه افزون بر روال عادی گزینش باید به کیفیت پذیرش و گزینش علاقه‌مندان ورود به حوزه بپردازند. سیره علمای گذشته این‌گونه بوده که از راه‌‎های متخلف افراد مستعد را گزینش و انتخاب می‌کردند. اگر روند پذیرش در حوزه‌های علمیه را اصلاح کنیم، کیفیت آموزش ارتقا پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به سیاست‌های حوزه علمیه استان تهران در موضوع پذیرش اظهار داشت: سیاست ما در سال تحصیلی جاری این‌ است که با توجه به مشکلات به وجود آمده در پذیرش طلاب شهرستانی، فقط از استان تهران پذیرش داریم تا بتوانیم در ارتقای کیفیت پذیرش استان، نخستین قدم را برداریم.

 

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت جمعیت استان تهران و محدود بودن طلاب این استان اظهار داشت: ما باید در راستای ارتقای کیفیت پذیرش، به کمّیت و تعداد طلاب تهران اهمیت فراوان بدهیم و سیاست ما ارتقای کمّی و کیفی طلاب حوزه علمیه استان تهران است.

 

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس علمیه بیان داشت: از امسال باید به این سمت برویم که یک مدرسه علمیه در چند مقطع پذیرش نداشته باشد و مدارس ما فقط در یک مقطع پذیرش داشته و برای همان مقطع برنامه‌ریزی تحصیلی و تهذیبی داشته باشند.

 

وی در پایان افزود: مقطع سیکل یا همان پایه هشتم نظام جدید، بهترین سن برای تربیت طلاب است که با توجه به استقبال این مقطع به پذیرش در حوزه‌های علمیه، باید ظرفیت استان را در مقطع سیکل بالا ببریم./841/پ202/ب4

ارسال نظرات