۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۴۳۴۳۵
لاریجانی:

روح سیاست اقتصاد مقاومتی رونق تولید است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مقطع حساس کنونی به معنای این نیست که ما در کشور نباید اختلاف فکری داشته باشیم بلکه باید به نظرات دیگران احترام گذاشت و با رفتار حکیمانه افکار منتقدانه دیگران را محترم برشمرد.
رييس مجلس در همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح عمرانی و حضور در چند نشست وارد همدان شد.


لاریجانی نخست در گلزار شهدای شهر همدان حضور یافت و به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی با نثار گل و فاتحه ادای احترام کرد و سپس در جلسه شورای اداری استان همدان حضور یافت.


رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان همدان گفت: ویژگی‌های ریشه‌دار در هر سرزمینی باعث رفتار سنجیده و تمدن غنی می‌شود، کشورهایی که ریشه‌دار هستند، هویت ملی فاخری نیز دارند اما کشورهایی که ریشه‌های عمیقی نداشته باشند، غالباً دچار بحران هویتی می‌شوند، ایران سرزمینی ریشه‌دار از بعد فرهنگی و معنوی است؛ به طور حتم یکی از عوامل مهم پیشرفت این سرزمین، داشتن وحدت و همگرایی است.


وی در ادامه گفت: استان همدان یک استان ریشه دار از نظر عقبه دینی و فرهنگی و دارای ظرفیت های لازم برای رشد اقتصادی است، و از لحاظ کشاورزی و دامداری صنعتی، زمینه های مساعدی دارد، استان همدان ظرفیت های مناسبی در زمینه صنعت توریسم دارد که می توان با فعال کردن این حوزه در وجوه مختلف شاهد رشد و توسعه این استان بود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بی تردید استان همدان به واسطه وجود علما و عرفای بزرگی همچون بوعلی سینا ملاحسینقلی همدانی افراد صاحب نظر دانشگاهی که امروز سرمایه های کشور هستند و دلبستگی به این سرزمین دارند از استان های تاثیرگذار در کشور است.


لاریجانی ساماندهی اوضاع کشور را نیاز به همگرایی فکری دانست و افزود: باید برای اختلافات فکری که باعث پیشرفت جامعه می‌شود ارزش قائل شد و نباید نسبت به آن نگران بود.


وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: روح سیاست اقتصاد مقاومتی رونق تولید است و بقیه مسائل حول این محور محقق می‌شود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی اصالت دادن به تولیدات را از اولویت های برنامه ششم توسعه کشور برشمرد و گفت: صرف شدن منابع کشور در بخش جاری از مشکلات اصلی کشور است که دولت ها همه ساله بار مالی را در این بخش افزودند، ولی با سختگیریهای کنونی در این بخش امید می رود به سمت رونق تولید پیش رفت.


لاریجانی تصریح کرد: مقطع حساس کنونی به معنای این نیست که ما در کشور نباید اختلاف فکری داشته باشیم بلکه باید به نظرات دیگران احترام گذاشت و با رفتار حکیمانه افکار منتقدانه دیگران را محترم برشمرد.

 

وی با ذکر اینکه آزادی فکر با تهمت متفاوت است تصریح کرد: یک نشریه فرانسه به نام آزادی بیان به رسول اکرم (ص) توهین کردند، با این تفسیر که توهین از نظر آنها یک فکر تلقی می شود، پس اراذل و اوباش علی القاعده بزرگترین متفکرین این کشور محسوب می شوند.

 

لاریجانی گفت: آزادی حق مردم است ولی هرکسی از این آزادی سوء استفاده کند مجرم شناخته شده و طبق قانون باید با وی برخورد شود.

 

وی با بیان اینکه امنیت در منطقه به هم وابسته است گفت: شرایط اقتصادی کشور از جهات مختلف نیاز به تدبیر دارد و این امر لزوم وفاق ملی را هم در سطح ملی و هم استانی ایجاد می کند./967/پ203/ج

ارسال نظرات