۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۲۴۳۴۳۹
آیت الله محمدی:

حوزه‌ علمیه زیر ساختی برای اصلاح جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این‌که تنها حوزه های علمیه می توانند جامعه را اصلاح کنند، گفت: حوزه علمیه زیر ساخت اصلاح جهان است و حتی بعد از ظهور امام زمان(عج) نیز نیازمند حوزه های علمیه هستیم.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز در جلسه شورای اداری این استان که با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: ولایت فقیه یعنی ولایت بر اساس فقه، هیچ رشته‌ای جز فقه مترقی امام صادق(ص) نمی‌تواند جامعه را هدایت کند.


وی در ادامه افزود: تنها حوزه های علمیه می توانند جامعه را اصلاح کنند و بهترین راه برای رفع مشکلات و اصلاح ساختاری جامعه توجه به حوزه های علمیه است، تا حوزه علمیه اصلاح نشود هیچ جای جهان اصلاح نمی شود، حوزه علمیه زیر ساخت اصلاح جهان است و حتی بعد از ظهور امام زمان(عج) نیز نیازمند حوزه های علمیه هستیم.


آیت الله طه‌محمدی خاطر نشان کرد: استان همدان مهد مفاخر بزرگی ملاحسین قلی همدانی ار علمای بزرگ و اساتید اخلاق است که بیش از 400 عارف به حق را تربیت کرده و این مسئله در تاریخ کم نظیر است.

 

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری کنگره بزرگداشت حاج رضا همدانی اظهار کرد:  یکی دیگر از بزرگان این دیار حاج رضا همدانی است با وجود اینکه ایشان در نجف اشرف و در عصر خود مقلدانی داشته است اما ایشان همچنان در گمنامی به سر می برد.


نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنانش افزود: فقر زاییده سوء تدبیر است و مدیریت ناقص دریچه فقر را به روی مردم باز می‌کند، امروز مسأله بیکاری در جامعه و استان همدان بیداد می‌کند، بیشترین مراجعات روزانه به دفتر امام جمعه در همدان درباره مشکلات بیکاری است.

 

آیت الله طه محمدی با بیان اینکه برخی علما و ائمه جمعه از عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی انتقاد دارند و خواستار رفع مشکلات هستند بیان کرد: کسی که خود را اصلاح نکند محال است که بتواند دیگران را ارشاد کند بنابراین باید برای رفع کاستی ها ابتدا خود را اصلاح کنیم.

 

امام جمعه همدان بیان کرد: امید می رود با همدلی و همکاری نهادهای مسوول به ویژه استاندار همدان که بحث اقتصاد و اشتغال را در اولویت قرار داده است بتوان برای ایجاد فرصت های شغلی تلاش کرد./967/پ203/ب6

ارسال نظرات