۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۴۳۴۷۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترویج فرهنگ زکات موجب زدودن فقر از چهره جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید جامعه را به سمت پرداخت زکات تشویق کرد، افزود: از آنجایی که از فقر به عنوان یک مشکل مهم اجتماعی یاد می شود با ترویج فریضه زکات می توان این معضل بزرگ را در جامعه اسلامی حذف کرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امرو در همایش شورای زکات استان با بیان این که زکات امری واجب و به عنوان فروع دین است، گفت: زکات سبب رشد و نمو دادن است که وقتی زکات هر چیزی را بدهیم بر آن افزوده می شود.

 

وی اهمیت و جایگاه زکات در اسلام را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان این که پرداخت زکات گناهان را محو می کند و زمینه ساز نزول رحمت خداوند است، افزود:  اهمیت زکات در قرآن معادل نماز بیان شده است و این نشان دهنده توجه ویژه اسلام به مسأله پرداخت زکات است که باید جدی گرفته شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در بسیاری از آیه های قرآنی توجه به نماز و زکات با هم مورد تأکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به این ارزش گذاری از سوی کلام الهی باید همه تلاش ها در جهت تقویت این فریضه مهم دینی معطوف شود.

 

آیت الله طبرسی به توجه ویژه پیامبر گرامی اسلام به پرداخت زکات اشاره کرد و با بیان این که ایشان در یک مراسم افرادی را به دلیل عدم پرداخت زکات بیرون کردند، گفت: این نشان دهنده نهایت اهمیت زکات نزد پیامبر خدا بوده است.

 

وی آﺷﻨﺎﯾﯽ ﻣﺮدم ﺑﺎ ﻓﺮھﻨﮓ ﭘﺮداﺧﺖ زﮐﺎت و ﺛﻮاب دﻧﯿﻮی و اﺧﺮوی اﯾﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ را ﺳﺒﺐ ﺗﻘﻮﯾﺖ اﯾﻦ ﻓﺮﯾﻀﻪ دﯾﻨﯽ ﺑﺮﺷﻤﺮد و اداﻣﻪ داد: ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﺄﻟﻪ زﮐﺎت از ﺳﻮی روﺣﺎﻧﯿﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﻔﯿﺮان ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﺴﯿﺎر راه ﮔﺸﺎ ﺑﺎﺷﺪ.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آگاهی بخشیدن به جامعه در مورد فریضه زکات نیازمند همت و تلاش شبانه روزی فعالان فرهنگی و جامعه روحانیت استان است، گفت: اطلاع رسانی بهتر در مورد مزایای پرداخت زکات در جامعه اسلامی از سوی فعالان فرهنگی، رسانه های جمعی و تریبون مساجد بسیار ضروری است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گسترش فرهنگ پرداخت زکات زمینه ای برای کاهش فقر و کمک به محرومان دانست و خاطرنشان کرد: اگر عموم جامعه با مسأله زکات و کارکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن اَشنا شوند به حتم شاهد برقراری عدالت اجتماعی و رفع بسیاری از مشکلات جامعه خواهیم بود.

 

وی با بیان این که باید جامعه را به سمت پرداخت زکات تشویق کرد، افزود: از آنجایی که از فقر به عنوان یک مشکل مهم اجتماعی یاد می شود با ترویج فریضه زکات می توان این معضل بزرگ را در جامعه اسلامی حذف کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نبود بودجه و برنامه منسجمی برای تخصیص زکات به حوزه‌های علمیه استان افزود: از محل جمع‌آوری زکات، مبالغی برای حوزه‌های علمیه استان اختصاص داده شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات