۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۴۳۴۷۶
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان:

امر به معروف و نهی از منکر حافظ دین و مقدسات جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان با بیان این‌که تضعیف ارزش‌های اسلامی و دور کردن نسل جوان از دین و اسلام از اهداف دشمنان است، گفت: در چنین شرایطی توجه جدی به امر به معروف و نهی از منکر و تلاش در این مسیر الهی وظیفه همگانی است، تا از این طریق از دین و مقدسات جامعه اسلامی پاسداری و حراست کنیم.
حجت الاسلام احسان الله محمدي

حجت الاسلام احسان الله محمدی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقامت سپاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر یک اصل تذکر عمومی نسبت به یکدیگر است‌، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از احکام واجب شده بر ما مسلمانان است که می‌توان آن را به عنوان یک واجب فراموش شده در جامعه امروز نام برد.

 

وی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر از منظر عقل و شرع لازم الاجرا است، افزود: همه احکام شرعی یقیناَ براساس فطرت انسان وضع شده اند که ما از درک برخی از آنها عاجزیم.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است که بر همه انسان ها واجب شده و در قرآن کریم نیز همه انسان ها را مسؤول سرنوشت یکدیگر دانسته است.

 

به گفته وی، در صورت مشاهده عملی خلاف شرع، وظیفه داریم با زبان دین که زبانی ارزشی و برادرانه است، اشتباه بودن عمل خطا را به افراد متذکر شویم.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان با اشاره به این که بر اساس موازین اسلامی، فردی نمی تواند بر خلاف آداب، احکام و رسوم دینی و الهی در جامعه عمل کند، افزود: در اسلام خسارت وارد کردن به خود نیز نهی شده است و بر خلاف شرع و دین محسوب می شود.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: یکی از ویژگی های افراد مؤمن، توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در توصیف شخصیت های بزرگ اسلام به این بخش از سیره رفتاری آنان توجه خاصی شده است.

 

وی یادآور شد: به تعبیر امیرالمومنین(ع) در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود، اشرار بر آن جامعه حاکم خواهند شد، از این رو این وضعیت نتیجه عدم انجام این فریضه الهی و بی توجهی به آن است.

 

وی با اشاره به این که در چنین شرایطی جامعه، مکانی امن برای زندگی صحیح اسلامی نخواهد داشت، گفت: در نظام اسلامی شایسته نیست در برابر ظلم و ارتکاب جرم سکوت شود چرا که منکر در جامعه ترویج پیدا خواهد کرد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: متأسفانه در جامعه امروز انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر سخت و با برخورد زشت و تند افراد مواجه می شود، از این رو ضروری است که برای انجام صحیح این وظیفه الهی، قوانین محکم و عملی تدوین شود تا امر به معروف و نهی از منکر از وضعیت مغفول خود خارج شود.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه هدف دشمن را تضعیف ارزش‌های اسلامی و دور کردن نسل جوان از دین و اسلام دانست و تأکید کرد: در چنین شرایطی توجه جدی به امر به معروف و نهی از منکر و تلاش در این مسیر الهی وظیفه همگانی است، تا از این طریق از دین و مقدسات جامعه اسلامی پاسداری و حراست کنیم./1307/ت302/ب6 

ارسال نظرات