۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۲۴۳۴۷۷
حجت الاسلام رفیعی:

وهابیت دچار طغیان اعتقادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با بیان این‌که طغیان زمانی صورت می‌گیرد که انسان خود را از خدا بی‌نیاز بداند، گفت: وهابیت با ساختن حلال و حرام‌های بر خلاف دستورات خداوند، دچار طغیان اعتقادی شده است.
حجت الاسلام محمد ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی چهارشنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) به تبیین نکات تفسیری سوره علق پرداخت.

 

وی با اشاره به آیه نخست سوره علق بر ضرورت توجه به خداوند در تمام کارها تأکید کرد و گفت: در دین اسلام کاری ارزشمند است که رنگ و بوی خدایی داشته باشد، کارهایی که با نام خداوند شروع می شوند دارای معنویت بوده و موفقیت انسان را در پی دارد، گفتن نام خداوند شیاطین را از انسان دور می کند.

 

 این مبلغ دینی به آیه«خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ» اشاره کرد و افزود: درباره کلمه علق سه احتمال در تفاسیر بیان شده است، احتمال نخست به معنای خون بسته بوده که احتمال بهتر است، احتمالات دیگر نیز شامل اسپرم و گل می شود.

 

وی با بیان این که خداوند در آیه سوم این سوره خطاب به رسول اکرم(ص) می فرماید که «خداوند کریمت را بخوان» اظهار داشت: کریم به کسی می گویند که بدون درخواست اعطا می کند، کرم خداوند نیز شامل تمام جهان حتی کافران می شود.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی ادامه داد: اسلام باید از قرآن شناخته شود، نامه رهبری این پیام را به جوانان رساند که دین اسلام گروه های تروریستی و داعش نیست، ایشان جوانان را به فراگیری اسلام بدون واسطه دعوت کردند.

 

وی با اشاره به آیه«الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ» ابراز داشت: اگر قلم نبود انسان ها نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و بسیاری از کتاب هاب علمی و دینی را در اختیار نداشتند، قلم به دلیل قسم خوردن خداوند به آن مقدس است؛ بنابراین اهل قلم باید قدر خود را بدانند.

 

حجت الاسلام رفیعی بیان این که طغیان زمانی صورت می گیرد که انسان خود را از خدا بی نیاز بداند، عنوان کرد: طغیان انواع گوناگونی دارد، فرعون و وهابیت دچار طغیان اعتقادی، قارون دچار طغیان اقتصادی، قوم لوط دچار طغیان جنسی و افراد بخیل و دارای حرص دچار طغیان اخلاقی هستند.

 

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی گفت: وهابیت با ساختن حلال و حرام‌های بر خلاف دستورات خداوند، دچار طغیان اعتقادی شده است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات