۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۲۴۳۵۱۳
در دانشگاه فردوسی مشهد؛

نشست آسیب شناسی نهاد خانواده در سطح ملی و بین المللی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدرس دانشگاه علوم صادق(ع) با بیان این که معلوم نیست مقصد سینمای غرب و هالیوود کجاست، اظهار داشت: هالیوود مسیحی یا یهودی نیست و روش و منش آن جدا از هر مسلکی است چرا که گردش سینما در این سال های اخیر از حوزه فرهنگی و اجتماعی به سمت جنسی است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست آسیب شناسی نهاد خانواده در سطح ملی و بین المللی با موضوع«تصویر خانواده بر پرده سینما با تاکید بر هالیوود » شب گذشته هشتم بهمن با حضور اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این نشست، مهدی لسانی، استاد دانشگاه علوم صادق(ع) به بیان چگونگی تغییر و آسیب های تصویری نهاد خانواده بر پرده سینما پرداخت و گفت: رسانه یکی از هشت شکل قالب رسانه های جدید است و هالیوود در عصر حاضر نقطه تمرکز است.

 وی با بیان این که تصویر مثبت یکی از کارکردهای مناسب روابط انسانی است، افزود: در واقع تصاویر براساس اعمال نیکو ساخته می شود و این حلقه مفقوده ای است که بدون انجام رفتار شایسته، سعی شده است که تصاویر خوبی ارایه شود.

 این مدرس سواد اطلاعات و رسانه ای به بیان چگونگی وارونه نشان دادن حقیقت در تصویر پرداخت و بیان داشت: در واقع رسانه بدل و نسخه های جعلی از واقعیت است و با توجه به این که صنعت تصویرسازی یکی از پردرآمدترین و با هزینه ترین صنایع موجود است، مورد توجه نیز قرار گرفته است.

رسانه ای شدن و نگرش تلویزیونی از خطرات جامعه مدرن

 لسانی با تاکید بر این که چرایی و چگونگی تصویر مهم است، تصریح کرد: تولید، ارجاع و پذیرش تصویر از سوی مخاطب است و فهم تصویر هم در این مثلث اتفاق می افتد و امروز رسانه ای شدن و نگرش تلویزیونی یکی از خطرات جامعه مدرن است.

وی در ادامه با اشاره به این که از سال 1920 تا 1940 دوره طلایی هالیوود است، اظهار داشت: در این سال ها اگر خانواده ای ترسیم شد، تلاش در جهانی سازی ارزش های آمریکایی دارد و همه تصاویر و فیلم ها سبک زندگی غربی را رواج می دهند.

استاد دانشگاه علوم صادق(ع) به بیان تغییرات سریع و تبدیل شدن خانواده ها از دو والدینی به تک والدین و یا بدون والدین پرداخت و گفت: در سال 2010 ساختار خانواده های آمریکایی در مقایسه با 2011 خانواده هایی که ازدواج کرده بدون فرزند 28 درصد، ازدواج کرده با فرزند 20 درصد، تک والدینی 5/9درصد، زنان تنها 15 درصد، مردان تنها 12 درصد و 8/6 درصد هم شیوده های بدون خانواده هستند.

هالیوود عدم التزام به بستر خانواده را نمایش می دهد

 وی با بیان این که در سال 2011 به صورت عملی خانواده ها در آمریکا از هم پاشیده شد، تصریح کرد: در پرده هالیوود عدم التزام به بستر خانواده مشاهده می شود و دیانت در فیلم ها تحجر نمایش داده می شود.

مدرس سواد اطلاعات و رسانه ای با بیان آسیب ها و نگرش های دین هالیوودی گفت: در واقع هالیوود مسیحی یا یهودی نیست و روش و منش آن جدا از هر مسلکی است چرا که گردش سینما در این سال های اخیر از حوزه فرهنگی و اجتماعی به سمت جنسی است.

وی با بیان این که این گردش نامتوازن از اواخر سال های 2013 و اوایل 2014 صورت گرفت، بیان داشت: در واقع معلوم نیست که مقصد سینمای غرب و هالیوود کجاست که اشکال خارج از عرف در قالب طبیعی سازی از جمله نمایش آزاد تصویر بدن زن در سینما در آن وجود دارد و جنسیت در این فضا بر فضای ارتباطات خانواده ترجیح داده شده است.

لسانی افزود: از هم پاشیدگی تصویر خانواده در هالیوود، نشان دهنده نابودی خانواده در امریکا است و آمریکا می خواهد که خودش تنها قربانی نباشد و به همین دلیل این موضوع را بسط می دهد تا به دیگر کشورها هم برسد چرا که پیام های رسانه ای،  نگرش ها را شکل می دهد./934/پ203/ب

 

ارسال نظرات